Skip to main content

OKQ8 letar inåt för att hitta nya ansikten utåt

okq8

I ett helt nytt reklamkoncept väljer OKQ8 Scandinavia att lyfta fram sina anställda som ansikten utåt. Reklamkonceptet ”Välkommen vidare” är en av OKQ8 Scandinavias största kommunikativa satsningar hittills och går helt ut på att belysa och lyfta en av deras viktigaste tillgångar – den egna personalen.

- Vår personal utgör kärnan av OKQ8 Scandinavia. I vart och varenda av alla de miljontals kundmöten de ställs inför varje år går de in med hjärta och själ för att göra mötet till en positiv upplevelse. Idén till kampanjen ”Välkommen vidare” föddes helt enkelt ur viljan att visa upp deras vardag ute på stationerna – helt oregisserat, säger Peter Tiberg, Marknadschef på OKQ8 Scandinavia.

Till att börja med rullas konceptet ut som en serie reklamfilmer på både TV, digitala medier och biografer. I den första filmen får vi möta Magnus, som – förutom att han arbetar på de värmländska stationerna i Skoghall och Kil – även hyser en otrolig passion för och kunskap om kaffe.
- Smaken och doften av kaffe på morgonen är det bästa som finns. Jag har testat alla möjliga olika kaffesorter men jag kan ärligt säga att vårt kaffe, på våra OKQ8 stationer i Skoghall och Kil, är det bästa jag druckit. Det blir nog uppemot 10-13 koppar av vårt kaffe om dagen för mig, säger Magnus Ambjörnsson, säljare på OKQ8 Skoghall och Kil.

”Välkommen vidare” är inspelat med personal på flera av OKQ8 Scandinavias stationer runtom i Sverige, bland annat:

- Bäckebol
- Västra Frölunda
- Skoghall
- Kungsbacka
- Lorensberg
- Tyresö
- Årsta

Reklamkonceptet rullas ut i hela Sverige och har premiär i vecka 48.

 

  • Skapad