För våra medlemmar:

Grattis Åsa och Tobbe - "Årets Sibylling"!

 arets sibylling 2017 450


Vid Sibyllakedjans årliga rikskonvent – Sibylla United – utsågs i helgen Sibylla Älmhult till Årets Sibylling 2017. Restaurangen får priset för att framgångsrikt ha satt Sibylla på kartan på en ny ort och sitt målmedvetna arbete för att bli en av Sveriges bästa Sibyllarestauranger.


Sibylla Älmhult drivs av paret Åsa Wretman och Torbjörn Nordlander, som båda är något av veteraner inom Sibyllakedjan. Innan de öppnade sin nya restaurang i Älmhult 2015 drev de bland annat Sibylla Gustafs i Halmstad. Och faktum är att Torbjörn som ägare till just Gustafs redan 1999 blev den förste att få priset Årets Sibylling, när priset delades ut för första gången. Så för honom känns det extra stort att bli en vinnare igen.

- Jag är därmed den ende inom kedjan som fått det här priset två gånger, men jag måste framhålla att det är Åsa som ska ha den största förtjänsten den här gången. Hon är helt fantastisk och enormt duktig, säger Torbjörn.

- Det känns mycket mer värdefullt att vinna nu, med tanke på att konkurrensen i Sibyllakedjan är betydligt hårdare idag än vad den var 1999.

Bakom framgångarna för Sibylla Älmhult ligger inte enbart hårt arbete, utan Åsa och Torbjörn har även varit lyckosamma i att bygga nätverk på orten samt att vara en mycket aktiv del av handelsplatsen där Sibyllarestaurangen är en av aktörerna. Och enligt Torbjörn gör priset att de nu blir ännu mer taggade i vardagen.

- Vi har turen att ha fantastiska medarbetare och det här är verkligen deras förtjänst också. Vi ska försöka fira detta på något sätt tillsammans med dem.

Sibyllakedjans vd Joakim Carlsson menar att priset till Sibylla Älmhult är välförtjänt.

- Det här är franchisetagare som är mycket lyhörda, engagerade och drivna, och det är ingen slump att de lyckas så bra som de gör. Åsa och Torbjörn är föredömen för Sibyllakedjan och visar vägen genom handling, säger Joakim.

Utdrag ur motiveringen
Genom ett mycket starkt och genuint engagemang på den lokala orten har dom byggt upp kännedomen om Sibylla och med en långsiktig planering så har man lyckats nå sin höga målsättning att bli en av Sveriges bästa Sibyllarestauranger. Med ett konstant flöde av aktiviteter för att driva försäljning så har ökningarna kommit år efter år, och viljan att bli bättre innebär att det inte finns några begränsningar för vart det kan leda.
Kanske den viktigaste nyckeln till framgången är också att man har insett vikten av ett bra ledarskap, där medarbetare verkligen känner sig delaktiga, får utvecklas och ta ett mycket stort ansvar för att driva restaurangen på bästa sätt.


Här kan du läsa en artikel från i höstas om vinnarparet. 
pdfCSN sid 8 2017.pdf

Convenience Stores Sweden

c/o Företagarna
106 67 Stockholm
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Besöksadress: Rådmansgatan 40