För våra medlemmar:

Nu blir vi digitala fullt ut!

Här intill kan du nu bläddra i den nytryckta tidningen som också blir den sista som distribueras som just en papperstidning.
I fortsättningen får du den digitalt via din mejl och i stället för varannan månad blir det korta snabba nyheter var fjortonde dag.
Läs mer om hur och varför vi gör denna förändring.

Det är faktiskt sista gången du håller i en nyutkommen Convenience Stores News av papper. Från och med 1 september blir våra nyheter helt och hållet digitala vilket innebär många fördelar. Du kommer nu att få branschnyheter varannan vecka i stället för varannan månad!

Varför?

Vi vill vara snabba, vi vill att våra läsare ska få veta vad som händer när det händer. Inte en månad senare. Vi vill skriva mer om nya produkter och aktiviteter hos kedjor och leverantörer eftersom vi tror att det är bra för alla led. Vi vill i slutänden att hela branschen ska utvecklas, att vi ska sälja mer till konsument. Och där menar vi att det är viktigt med information, tips och goda råd.

För dig som är annonsör blir fördelarna solklara. Nu kan du alltid hitta rätt tillfälle att berätta om dina nyheter.

Hur då?

Vid årsskiftet startade vi den här förändringen genom att börja ge ut kortare digitala nyheter i form av ett nyhetsbrev mellan de tryckta tidningarna. Men nu går vi alltså fullt ut genom att sluta trycka och ökar antalet utgivningar radikalt. Från sex nummer per år till cirka 20!

Du får den digitala Convenience Stores News i din inkorg och den kan läsas på alla typer av skärmar. Därmed kan den också läsas var som helst och när som helst det passar dig. Det numera vanligaste sättet att konsumera nyheter.

Tidningen kommer fortfarande att innehålla fördjupade reportage men det blir fokus på korta, snabba branschnyheter.

Dessutom.

Vi lämnar dock inte det tryckta formatet helt och hållet. I början av varje år kommer vi att ge ut en branschguide i pappersformat. Sedan många år innehåller ju vårt första nummer på året en sammanställning av branschens kedjor och profiler. Det ska vi fortsätta med och dessutom ska vi utöka innehållet med mer aktuella fakta om branschen. Ett slags uppslagsbok som vi tror att många vill ha på sitt skrivbord eller i sin bokhylla.

Servicehandelsindex som vi idag presenterar kvartalsvis håller på att omarbetas. Det blir dels ett nytt namn men också en annan form av statistik. Och även här blir våra mera frekventa utgivningar till nytta för alla som vill veta vad som händer när det händer.

Bakåt och framåt

Den här tidningens förlaga började ges ut under tidigt 1900-tal som ett medlemsblad för tobaks- kiosk- och senare även korvhandlare. Den har i ett sekel tryckts på papper och skickats ut till butiker och andra branschaktörer och med tiden blivit en komplett branschtidning.

Nu tar vi det naturliga steget in i den digitala nyhetsvärlden och kommer på så vis närmare både händelser och er läsare.

Kontakt

För att få den digitala tidningen måste man ha gett oss sin mejladress. Vi har redan ett stort register eftersom vi redan ger ut digitala nyhetsbrev. Men vill du förvissa dig om att du får Convenience Stores News i fortsättningen så skicka ett mejl till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller fyll i formuläret på startsidan. Kanske har du också anställda eller kolleger som du kan tipsa?

Papperstidningen är slut. Leve de snabba digitala nyheterna!

BENGT HEDLUND
vd Convenience Stores Sweden

 

 

Convenience Stores Sweden

c/o Företagarna
106 67 Stockholm
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Besöksadress: Rådmansgatan 40