Skip to main content

Branschutbildningar nu i höst

Som medlem i Convenience Stores Sweden får du tillgång till exklusiva branschutbildningar. 
Under hösten har vi en tvådagars utbildning i Category Management samt endagars i form av Visual Merchandising samt en Study Tour.


CATEGORY MANAGEMENT (2 dagar)

Vad? En utbildning inom Category Management som ger en grundläggande förståelse för hur Category Management fungerar och vilken nytta det ger att arbeta med – för butik, kedja likväl som leverantör. Vi lär ut modeller och arbetssätt som är tydliga och enkla att ta till sig för såväl personer som vill få en övergripande kunskap och förståelse för Category Management, som de som arbetat med Category Management ett tag. Under kursdagarna kommer vi även att studera hur de teoretiska modellerna faktiskt förverkligas ute i butik.

När? 3-4 oktober i Stockholm

Kursledare:
Martin Skarph och Pernilla Engman, Category Managers Code Concept Development AB
Martin och Pernilla har tillsammans en gedigen erfarenhet inom kategori- och konceptutveckling, från både leverantörs- och kedjeperspektiv, från flertalet branscher inom detaljhandel såsom Circle K, City Gross, Apotek Hjärtat, Egmont Kärnan AB, H&M.

VISUAL MERCHANDISING (1 dag)

Vad? Syftet med utbildning är att ge ökad kunskap & inspiration i vikten av att skapa en säljande helhet i butik - visual merchandising. Vilka verktyg har man som regionschef/butiksägare/säljare att arbeta med, och hur? Vi går igenom butiken sett utifrån ett visual merchandising perspektiv och 5P (plats, produkt, pris, promotion, personal) samt hur de alla hänger ihop och påverkar varandra. Vi ger konkreta tips på olika verktyg som kan användas utifrån goda exempel från servicehandeln likväl som övrig detaljhandel.

När? 22 november i Stockholm

Kursledare:
Martin Skarph, Category Managers Code Concept Development AB och Anneli Karlsson/Fanny Horgby, Retail Architect & Visual Merchandiser Code Concept Development AB
Martin, Anneli och Fanny har tillsammans en gedigen erfarenhet inom marknadsföring, visual merchandising och konceptutveckling, från både leverantörs- och kedjeperspektiv, från flertalet branscher inom detaljhandel såsom IKEA, Circle K.


STUDY DAY (1 dag)

Vad? En kunskapsdag där vi fångar upp inspiration och lärdom från andra branscher i syfte att stärka convenience-branschen. Study Day omfattar studiebesök och föreläsningar gällande olika attraktiva koncept i syfte att utmana oss själva att se om, och hur, vi alla kan hitta ny inspiration för att öka försäljning och lönsamhet.
I år kommer vi att besöka IKEA Barkaby i syfte att studera deras kundvarv, exponering & produktval. Vi kommer att reflektera över vad IKEA vill ge kunden och hur vi ser att de byggt upp kundvarv, exponeringsteknik och produkt/prisval för att förverkliga sin affärsidé hela vägen ut till kund.
Vi kommer därefter att besöka Helio Kista och lyssna påVincent Barouc, Senior Retail Adviser, med lång erfarenhet från bland annat den franska dagligvaruhandelskedjan Carrefour. Vincent kommer att ge oss insikter i hur Frankrikes dagligvaruhandelsmarknad ser ut och hur Carrefour arbetat med att utveckla sina marknadsplatser för att fortsatt stärka sin position.
På Helio Kista kommer vi även att få höra om Helios utveckling och hur de tog den traditionella konferens och externa kontorstanken till en ny nivå. Hur såg den gamla marknadsplatsen ut och på vilka sätt ändrar Helio erbjudandet ut mot kund?
Vi avslutar dagen med att reflektera över den fysiska och digitala butikens framtid och möjligheter. Hur kommer olika försäljningskanaler att interagera med varandra och vad ser vi sker på marknaden redan idag med exempel från bland annat Daniel Wellington och The Lobby.

När? 13 november i Stockholm

Vid frågor och för anmälan: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., 08-505 970 30

  • Skapad