Vi är en branschorganisation som ägs av våra medlemmar och arbetar för handelns och den enskilde företagarens bästa. Vi kan göra vår röst hörd i många sammanhang för servicehandelns och handlarens bästa.
Convenience-branschens ledande tidning! Vårt syfte med tidningens är att ge information om vad som är aktuellt och vad som är på gång inom trender, lagar och regler.
Vi brinner för våra medlemmar, branschen och dess hjärtefrågor. Vi menar att du, företagare i branschen, behöver oss lika väl som vi behöver dig. Ditt stöd och ditt medlemskap gör att vi kan fortsätta vårt arbete.
I morgon kommer det ett nytt nummer av vår tidning!
Publicerad .
Det här är Maria Skoglund från Örebro. Tillsammans med sin man Mikael, är hon franchisetagare till den nya Sibylla-restaurang som håller på att byggas i Askersund. En för kedjan helt ny hustyp dessutom. Vi kommer i några artiklar att följas deras väg fram till öppningen och i morgon publiceras alltså den första.
Du har väl tecknat vår kostnadsfria prenumeration? Om inte gör du det till höger.
Fortfarande chans att vara med på vår Visual Merchandising-dag 22/11
Publicerad .
Vi har platser kvar på vår utbildningsdag 22 november vars syfte är att ge ökad kunskap och inspiration i vikten av att skapa en säljande helhet i butik - visual merchandising. Vilka verktyg har man som regionchef/butiksägare/säljare att arbeta med, och hur? Vi går igenom butiken utifrån ett visual merchandising-perspektiv och 5P (plats, produkt, pris, promotion, personal) samt hur de alla hänger ihop och påverkar varandra. Vi ger konkreta tips på olika verktyg som kan användas utifrån goda exempel från servicehandeln likväl som övrig detaljhandel.
Sysselsättning, innovation, integration och miljö kännetecknar handeln. Convenience Stores Swedens vd Bengt Hedlund följde med riksdagsledamot Christian Holm (m) på butiksbesök i Karlstad. På bilden syns ägaren till Våxnäsmacken, Staffan Eriksson, till vänster.
Convenience Stores Index Q3: Stabil uppgång för branschen
Publicerad .
2018 ser ut att bli ett bra år för convenience-branschen vilket kanske inte är helt överraskande. Både kvartal tre och det ackumulerade resultatet är positivt enligt Convenience Stores Index (tidigare Servicehandelsindex) som branschorganisationen Convenience Stores Sweden gör i samarbete med HUI Research.