Årets bästa produkter hos Pressbyrån och 7-Eleven

arets produkt pb 200arets produkt 7e

Idag höll Reitan Convenience det årliga leverantörsmötet på Berns i Stockholm och då passar franchisekedjorna även på att dela ut pris till de produkter som sålt absolut bäst i respektive kedja och priserna gick till S-märken från Candy People, Omni från Swedish Match och Redbull.

Reitan Convenience utser varje år årets produkt hos sina tre butikskoncept Pressbyrån, 7-Eleven och 7-Eleven/Shell. För Årets produkt i Pressbyrån går priset till det klassiska S-märket, godiset som gjorde sitt namn under 80-talet och blev till en stor favorit under kioskbesöken. I motiveringen ligger även en passande storlek på förpackning och de stora volymer som har blivit en given succé på Pressbyrån. Leverantören är Candy People.

- De här produkterna är våra stora dragplåster till butikerna och utgör det fina utbud som vi kan erbjuda våra kunder. De här priserna är ett sätt att visa våra leverantörer att vi älskar det de gör och att vi är bra på att sälja dem, säger Magnus Carlsson, vd på Reitan Convenience Sverige AB.

För 7-Eleven är det snusmärket Omni från Swedish Match priset för Årets produkt. Omni har sålts exklusivt i Reitans butiker under sommaren och visat en tydlig volymutveckling, kundtrafik och en stor efterfrågan från målgruppen.

På Shell/7-Eleven tog energidrycken Redbull i 25-centlitersburk hem priset med motiveringen att den levererar tvåsiffriga tillväxttal och har satt trenden för funktionell dryck på kartan.

Priserna är ett bevis på ett nära samarbete med kedjorna, där leverantörerna flitigt arbetar med att ta fram produkter och varor som passar extra bra i butikskoncepten.