Skip to main content

Tidsam och Interpress i nytt samarbete

Tidsam och Interpress kommer att samarbeta om returhanteringen av tidningar på cirka 3 000 gemensamma butiker, med start vecka 42. Samarbetet kommer ytterligare effektivisera hanteringen i butik och ge kategorin ökad lönsamhet.

- Det är mycket glädjande att vi ytterligare kan förenkla arbetet i butik genom ännu ett samarbete inom branschen! Att nu butiken kan minska hanteringstiden genom att skicka alla returer till Tidsam gör kategorin ännu mer lönsam i butiksledet, säger Daniel Andersson, vd på Tidsam.

Tidsam och Interpress samarbete går ut på att butikens returer – oberoende om det är en Tidsam eller Interpresstitel - ska packas i samma tidningslåda och skickas till Tidsam för returhantering. Interpress köper därmed all returhantering av Tidsam och kommer inte att ha kvar någon returhantering i egen regi efter årsskiftet.

Det innebär en förenkling för butikerna och ytterligare tidsbesparing. Övergången till den nya Tidningslådan som Tidsam genomfört under 2014 ger hela 25 procents tidsbesparing inom dagligvaruhandeln. Den resulterar i enklare hantering för butik vid leveranser och retur av tidningar – allt enligt en undersökning som Tidsam och Nielsen har gjort under våren 2014.

Det finns dessutom positiva miljöaspekter genom att vi nu kommer sampacka returer, skicka dem i gemensam tidningslåda och gemensam returtransport.

  • Skapad