Vi är en branschorganisation som ägs av våra medlemmar och arbetar för handelns och den enskilde företagarens bästa. Vi kan göra vår röst hörd i många sammanhang för servicehandelns och handlarens bästa.
Convenience-branschens ledande tidning! Vårt syfte med tidningens är att ge information om vad som är aktuellt och vad som är på gång inom trender, lagar och regler.
Vi brinner för våra medlemmar, branschen och dess hjärtefrågor. Vi menar att du, företagare i branschen, behöver oss lika väl som vi behöver dig. Ditt stöd och ditt medlemskap gör att vi kan fortsätta vårt arbete.
Företag som tappar en stor del av sin omsättning under i perioderna november-december och januari-februari kommer kunna få upp till 90 procent av sina fasta kostnader ersatta genom omställningsstödet. Detta är en högre nivå jämfört med vad regeringen tidigare har meddelat och förstärkningen sker till följd av ökade restriktioner.
Nya pandemilagen: Endast en kund per tio kvadrat redan från söndag!
Publicerad .
Den nya pandemilagen som röstades igenom idag får konsekvenser för alla butiker, och kanske i synnerhet för de mindre. Det får nämligen inte vara mer än en kund per tio kvadratmeter inne i butiken och butiksägaren hålls fullt ansvarig för att det följs.
Det är bråda tider hos våra många paketombud. Ett ämne som vi belyser från olika håll i vår senaste tidning som kommer ut under morgondagen, dvs onsdag 16 december. Här kan du ta en snabbtitt in bakom kulisserna hos Ninos Aldemir på Direkten Ryd i Linköping.
Se upp för falska 500-sedlar!
Publicerad .
Antalet polisanmälningar om falska 500-kronorssedlar har ökat kraftigt i år. Förfalskningarna är ofta av låg kvalitet och det finns flera enkla sätt att kontrollera om en sedel är äkta. På denna sida har Riksbanken samlat information om hur man känner igen äkta sedlar. Här finns också en pdf med olika tips på hur man kan se att en 500-kronorssedel är äkta: sa_ser_du_om_500-kronorssedeln_ar_akta.pdf