Vi är en branschorganisation som ägs av våra medlemmar och arbetar för handelns och den enskilde företagarens bästa. Vi kan göra vår röst hörd i många sammanhang för servicehandelns och handlarens bästa.
Convenience-branschens ledande tidning! Vårt syfte med tidningens är att ge information om vad som är aktuellt och vad som är på gång inom trender, lagar och regler.
Vi brinner för våra medlemmar, branschen och dess hjärtefrågor. Vi menar att du, företagare i branschen, behöver oss lika väl som vi behöver dig. Ditt stöd och ditt medlemskap gör att vi kan fortsätta vårt arbete.
Svensk Servicehandel & Fast Food anordnar kampanjdag mot smuggeltobak
Publicerad .
Den 31 maj uppmärksammar världshälsoorganisationen WHO tobaken genom en internationell kampanjdag. Branschorganisationen Svensk Servicehandel & Fast Food har i samband med initiativet startat en kampanj för att sätta fokus på den utbredda problematiken med illegal tobak i samhället under namnet ”World No Illegal Tobacco Day”.
Svensk Servicehandel & Fast Food Region Öst bjuder in till årsmöte med aktuell branschinformation, spännande buffé, introduktion om lönsamheten samt mingel
Program: 18:00 Årsmöte 18.30 Emma Israelsson från ViZuera presenterar de utbildningar som de ordnar i samarbete med förbundet i hur du ökar din lönsamhet samt ger en kortare introduktion: " Hur du bygger upp lönsamma relationer med dina kunder" Kl. 19.00 Buffé med dryck och kaffe Kl. 19.30 Bengt Hedlund informerar om aktuell branschinformation Kl. - Mingel
Som vanligt när Region öst arrangerar möten är det både intressant kul och gratis Alla är hjärtligt välkomna!
Vi hoppas att kvällen ska ge en positivförsmak av de omtyckta och viktiga utbildningar om Lönsamhet som vi tillsammans med konsultföretaget Vizuera ska genomföra under våren 2012 i region Öst med start måndag 19 mars 2012
Anmälan är bindande och görs senast söndag 22 maj via e-post till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 08- 505 970 30>
Servicehandelns utveckling första kvartalet 2011
Publicerad .
Svag inledning av året för servicehandeln. Det första kvartalet år 2011 inleddes relativt svagt för den svenska servicehandeln. Ökningen uppgick till 0,7 procent jämfört med samma period föregående år. Det representerar en liten uppgång jämfört med förra kvartalet, då ökningen uppgick till 0,4 procent. Servicehandeln är en heterogen bransch och tillväxten skiljer sig åt mellan de olika branscherna.
Peter Rehneström, ansvarig för servicehandeln inom Menigo Foodservice, kunde inte låta bli att likna företagets satsning med den anläggning man befann sig i på mässan.
- Vi ska bli lika duktiga på servicehandeln som delfinerna är i vattnet, sa han.
Varför får inte Svenska Spel konkurrera på lika villkor med de internetbaserade företagen? Av vilken orsak dröjer spelpropositionen? Detta är frågor som Svensk Servicehandel & Fast Food i april ställde till Finansdepartementet på Svenska Spels bolagsstämma i Visby. Samma frågor har skickats till finansmarknadsminister Peter Norman som ytterst ansvarar för frågan.