Skip to main content

Pressbyrån är Årets Franchisekedja 2018!

pressbyranfranchise 450

Pressbyrån tilldelades i går utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2018 vid den årliga Frannygalan. Och Reitan Conveniences Swedens vd Magnus Carlsson är så klart glad och stolt. Såväl över sina kolleger i hela kedjan som över att det de gör uppmärksammas.
- Jag ser det som ett bevis på att Pressbyrån som franchisekedja tillsammans med våra köpmän går mot samma målbild – att vara den bästa franchisekedjan, säger han.


Branschorganisationen Svensk Franchise stora pris på Frannygalan är ”Årets Franchisekedja”. Priset delas ut till det franchiseföretag som under året bäst lyckats skapa tillväxt och lönsamhet med nöjda franchisetagare och samtidigt fungera som goda ambassadörer för företagsformen. Och vinnaren i kategorin blev nu alltså Pressbyrån.
- Det känns det som ett kvitto på att vi hela tiden driver förändring av vårt erbjudande till våra kunder. Igenom hela kedjan - säljare , köpman, och servicekontoret - hela vägen till butik och tillbaka igen. Vi är ju extremt glada att fler än vi ser detta och att det uppmärksammas, säger Magnus Carlsson och tillägger.
- Men framför allt är jag väldigt stolt över alla fantastiska kollegor jag har i hela kedjan som gör detta möjligt. Det är ett pris till hela företaget och en bekräftelse på att vi gör rätt saker.

Pressbyrån får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2018 med motiveringen:
”Vår vinnare har aldrig stått stilla utan har alltid varit modiga och framåtlutade i allt de gör. Franchisetagarna är affärsmän varje dag och alla vill ständigt bli bättre. Närmare 90 % av dem kan rekommendera andra att bli franchisetagare vilket innebär att de måste vara väldigt nöjda och stolta. Kulturen är avgörande för framgången och att lyfta fram det goda exemplet och hylla och beundra duktiga affärsmän är en viktig del. Vår vinnare skulle kunna använda mottot ”För Sverige i tiden” om det inte var upptaget. Vår vinnare finns där när vi behöver dem som mest och gör livet enklare för oss alla.”

Övriga finalister till ”Årets Franchisekedja” var Card Group och Specsavers.

Övriga pristagare på Frannygalan 2018
Årets Franchisetagare: Electrolux Home Skellefteå (Kökshuset Home).
Framtidens Franchise: Elians Group
Årets FranchiseBragd: Jonas Reinholdsson (O´Learys)
Årets Marknadsförare: The Body Shop
Årets CFO: Fredrik Peterson, Elgiganten. Årets Nytänkare”– Hertz

– Förutom det stora intresset att nominera pristagare är jag imponerad av den bredd av olika verksamheter som finns representerade bland finalisterna i de olika priskategorierna. Det bekräftar bilden av franchise som en växande och framgångsrik affärsmodell som förra året omsatte 277 miljarder kronor och sysselsatte 144 000 människor i Sverige, säger Johan Martinsson, vd för Svensk Franchise.

  • Skapad