Skip to main content

Glad och god ekologisk sommar med Preem

kampanj tbanan med person 450

Preems sommarkampanj bygger på det ekologiska temat. Den har koppling både till ekomenyn som helhet, men också lite ordleksanspelning till ekonomi, då många tror att ekologiskt alltid är lite dyrare. Men så är alltså inte fallet med produkterna i denna kampanj.

- Hela vårt ekologiska utbud är riktigt prisvärt och står sig mycket starkt i jämförelse med andra aktörers utbud och även icke ekologiska produkter, säger Lena Göransson, kommunikationsansvarig butik på Preem.


- Vi har ett relativt brett sortiment av ekologiska produkter vilket syns tydligt i vårt frukosterbjudande, där kunden själv kan skräddarsy sin frukost med både ekologiska, glutenfria och laktosfria alternativ.

Nu till sommaren har Preem valt att lyfta lite andra delar av sitt ekologiska utbud som inte är frukostrelaterat utan har betydligt mer sommarkänsla i sig. Här finns bland annat ekologiska glassar, ekologisk fika med croissant och kaffe, islatte och islatte deluxe med grädde och kolasås, äggröra som är både ekologisk och glutenfri, ekologisk frukt, pannkakor med tillbehör där allt är ekologiskt.

- Och så vår nyhet ekologisk smoothie, säger Lena Göransson och berättar att de är stolta över att ha den på sina stationer.

- Våra smoothies görs efter beställning med fräscha ingredienser som är portionsfrysta och som mixas i blenders tillsammans med ekologisk äppeljuice. Vi har tre olika smoothies, varav en i dagsläget är ekologisk.

På alla sina stationer lyfter Preem alla dessa sommarprodukter i en skön mix, både via analog och digital skyltning. Externt går man i rikstäckande media i form av radio, utomhusreklam längs vägarna och i stadsmiljöer och digital annonsering i olika media. Självklart finns man också i sociala medier och egna kanaler.

- I den externa reklamen har vi valt att lyfta ett urval av sortimentet i en samlad kommunikation samt att vi även lyfter fram den ekologiska smoothien som vår sommarhjälte, varvat med våra härliga pannkakor för den yngre målgruppen, avslutar Lena Göransson.

  • Skapad