För våra medlemmar:

Nyhetsarkiv

Viktigt - du måste uppdatera dina uppgifter till Elavon

Om du får en anmodan från Elavon att skicka in vissa uppgifter, är det viktigt att du gör det direkt. Det handlar om penningtvättslagen och Elavons skyldighet att uppdatera sina kundregister. 

Regelverket för penningtvätt och kraven på Customer Due Diligence (CDD) kräver att alla finansiella institut, inklusive Elavon ska upprätthålla aktuella kundregister. Detta för att man ska kunna säkerställa vilka kunderna är och hur affärsrelationen ser ut.

Vad behöver du göra?

Senast den 20 september måste du inkomma med följande information:

• Kopior av giltig fotolegitimation (pass eller körkort) för samtliga verksamma huvudmän
• Underlag som styrker adress för samtliga verkliga huvudmän, t ex abonnemangsfaktura, kontoutdrag (ej äldre än 3 mån från dagens datum)
• För- och efternamn samt personnummer på samtliga chefer, om det är tillämpbart på ditt företag
• Underlag som styrker det juridiska namnet och adressen på ditt företag

Vad händer om du inte skickar in uppgifterna?

Om du mot förmodan inte skulle inkomma med de begärda uppgifterna, kan Elavon inte längre föra över pengar till ditt bankkonto för de transaktioner du processar. När man mottagit ovanstående uppgifter kan det ta upp till 7 dagar för ändringarna att synas på ditt/dina konto/konton.
Men OBS - du ska först få en anmodan från Elavon att man vill ha in nya uppgifter. Hör du inget, behöver du inget göra.

Behöver du hjälp?

Kontakta kundservice må-lö kl 8-00-16.00 på 08-59 36 64 67

 

Convenience Stores Sweden

c/o Företagarna
106 67 Stockholm
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Besöksadress: Rådmansgatan 40