Miljonresultat för över 60 köpmän inom Reitan Servicehandel

Reitan Servicehandel Sverige AB har sammanställt resultaten för sina franchisetagare inom varumärkena Pressbyrån och 7-Eleven vilket visar väldigt bra utveckling. Sedan förra året har antalet köpmän som gör ett resultat på över en miljon mer än fördubblats, från 28 till 62.

Reitan Servicehandel har genom att rekrytera rätt köpmän skapat en stark bas för en framgångsrik franchisedrift. Tillsammans med genomtänkt support för sina franchisetagare har Reitan nått stora framgångar under året. 25 % av Pressbyråns köpmän gör ett resultat på över 750 000 kr om året före ägarlön. Samma siffror för 7-Elevens köpmän är 29 % och för Shell/7Elevens köpmän 31 %.

- Den största orsaken till framgången är att vi lyckas hitta duktiga och drivna köpmän, säger Helena Ekdahl HR-chef på Reitan Servicehandel Sverige AB. Vi söker nu efter ännu fler då vi fortsätter vår expansion och bara under årets sista 6 månader etablerar köpmän 12 nya butiker i absoluta topplägen.

Pressbyråns och 7-Elevens tjänstesortiment utvecklas hela tiden och idag erbjuds även telefon- och internettjänster utöver det starka konceptet med ett attraktivt produktsortiment. Reitan Servicehandels kunder kan oftast förvänta sig de allra senaste produktnyheterna på tillgängliga platser runt om i Sverige.

- Vi erbjuder våra köpmän väldigt starka varumärken och ständigt utvecklande koncept. Vi ger också ett stort stöd med allt från bolagsbildning, utbildning och ledarskapsfrågor till miljö- och säkerhetsfrågor, resultatuppföljning och marknadsföring, säger Helena Ekdahl HR-chef på Reitan Servicehandel Sverige AB. Det gör att köpmännen kan fokusera på försäljning och att leda personalen. Det är nyckeln till våra framgångar just nu.