Cloetta gjorde det igen!
Föt er som läser Convenience Stores News är det ingen nyhet, vi berättade om det förra veckans tidning. Men nu är det "officiellt" att Cloettas säljkår, för andra året i rad, rankas som nummer 1 inom servicehandeln enligt Butiksbarometern.
– Vi är väldigt stolta och glada över att Cloettas säljkår inom servicehandeln, för andra året i rad, erhåller den starkaste utvärderingen bland samtliga leverantörer. Det är en stark prestation att utses till bästa säljkår två år i rad, säger Markus Wessner, Business Unit Director SVH & Other channels.
Butiksbarometern är en oberoende undersökning som genomförs varje år och där kunderna på butiksnivå bland annat bedömer leverantörernas sortiment och marknadsföring samt säljarnas professionalism, säljfrämjande åtgärder och rådgivning till butikerna,
– Att det just är butikerna själva som gjort utvärderingen är inspirerande för hela organisationen, men inte minst för våra säljare på fältet, säger Lars Wigg, Head of Impulse. Cloetta har en stark närvaro i servicehandeln och vår säljkår besöker årligen cirka 2 400 butiker.
– Resultatet visar att vi arbetar nära våra kunder på servicehandeln för att förstå deras specifika behov i kategorin och tillsammans driva lönsam tillväxt. Ett bra bevis på detta är att Cloetta under 2019 utsågs till Årets Leverantör på drivmedelskedjan Circle K, avslutar Markus.