Nyheter varje vecka efter sommaren!
Hitintills har du fått Convenience Stores News i din inkorg varannan vecka. Efter sommaren kommer den dubbelt så ofta och du får dina branschnyheter varje onsdag.
-
Det händer så mycket hela tiden och vi vill verkligen trycka på att vi är en nyhetstidning, säger Convenience Stores Swedens vd Bengt Hedlund.
Det är en tidning med anor vi pratar om. Lika länge som organisationen som ger ut den, har det funnits en branschtidning och då pratar vi 1920-talet. Självklart har både tidning och organisation förändrats i takt med tiden, men den allra största förändringen skedde för tre år sedan.
- Då tog vi beslutet om att göra den digital. Samtidigt gick vi från att ge ut branschnyheter varannan månad till varannan vecka, säger Bengt Hedlund.
Att man nu väljer att göra det ännu oftare beror helt enkelt på att convenience-branschen är sprängfylld av nyheter. Så upplever i alla fall chefredaktören Gunilla Pihlblad situationen.
- Vi kan kan inte göra den hur omfattande som helst. Då är det risk att läsarna inte riktigt har tid att skrolla sig genom hela tidningen. Om vi i stället ger ut den dubbelt så ofta kan vi sprida ut nyheterna som då också ännu bättre träffar rätt i rid.
Det nya utgivningsschemat ger också utrymme för mer produktnyheter, något som man hitintills inte haft plats för.
- Så i fortsättningen kan läsarna förvänta sig både branschnyheter, produkt- och personnyheter samt större reportage om intressanta fenomen i branschen, säger Gunilla Pihlblad och berättar att det som vanligt blir ett semesteruppehåll.
Sista Convenience Stores News före detta kommer den 30 juni. Den 18 augusti startar vi sedan med vår nya veckovisa utgivning.