Pengar att tjäna på helt nytt kortavtal!
Förra veckan skrevs ett nytt avtal om kortinlösenavgift mellan Svensk Servicehandel & Fast Food och kortinlösaren Teller. Det innebär att du som redan har detta avtal får bättre villkor. För dig som av någon anledning inte har det i dagsläget finns stora pengar att spara.
Sedan tidigare har Svensk Servicehandel & Fast Food ett bra avtal för sina medlemmar innebärande att avgiften per transaktion är 1,05 kronor. I det nya avtalet som börjar gälla omgående är avgiften 0,95 öre.
Detta innebär att avgiften nu är 9,5 procent lägre än tidigare. Dock höjs kreditkortsavgiften med drygt fem procent, men helheten betyder ändå i nästan alla fall att man vinner på det nya avtalet. Eftersom mellan 80 och 85 procent av alla kortköp i vår bransch görs med bankkort, är det viktigare att pressa ned detta pris.
Låt oss ta några exempel:
Om du har vårt avtal idag och har 100 kortbetalande kunder per dag så sparar du utan att behöva göra någonting alls 3000 kronor om året!
En liten del av denna besparing kan då ätas upp av den höjda kreditkortsavgiften. Säljer du för 2000 kronor per dag på kreditkort så blir det 500 kronor mindre i besparing per år. Fortfarande tjänar du alltså 2 500 kronor och har in princip sparat in din medlemsavgift. Du måste sälja för över 10 000 kronor om dagen på kreditkort för att det ska bli en försämring. Vilket torde vara helt osannolikt!
Om du inte har vårt avtal idag och har en avgift på 2 kronor per transaktion och 2 procent i kreditkortsavgift – en ganska vanlig situation. Om du då har 200 kunder per dag som betalar med kort så sparar du 63 000 kronor om året bara på transaktionsavgiften. 63 000 kronor!
Om du dessutom har 2000 kronor per dag på kreditkort så sparar du ytterligare 1000 kronor per dag. Det vill säga totalt 65 000 kronor om året!
- De flesta av våra medlemmar har vårt avtal och får därmed en lägre avgift utan att behöva göra något, säger Bengt Hedlund, vd i Svensk Servicehandel & Fast Food. Men det finns fortfarande de som har egna sämre avtal så här finns pengar att hämta.
- Sedan är det de som inte är medlemmar och har avtal enligt exemplet ovan. Det är lätt att inse att ett medlemskap i Svensk Servicehandel & Fast Food snabbt betalar sig och ger mer därtill, avslutar Bengt Hedlund.
Avgifter för kortterminal, support och kommunikation ligger kvar som tidigare. Det kan dock många gånger löna sig att bryta ett bindande avtal för terminal för att kunna byta till vårt inlösenavtal.
Kontakta kansliet för frågor och hjälp med uträkningar: 08- 505 970 30,Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..