Skip to main content

Fruktiga och bäriga nyheter från vattenjättarna

Loka 150Lemonice litenRoseberry liten

Både Ramlösa och Loka har lanserat nya spännande smakkombinationer. Titta bara på bilderna hur man ansträngt sig – och hur lika de är. Nu hoppas vi att många konsumenter blir lite extra sugna och kommer till våra försäljningsställen för att testa nyheterna.

Loka Crush Jordgubb är en kolsyrad fruktdryck som bara innehåller naturliga ingredienser. Den nya smaken uppges vara fräsch och frisk och en perfekt törstsläckare till sommaren.

Loka Crush lanserades för ett år sedan med målet att erbjuda en ny typ av dryck för dem som vill unna sig något extra som både är gott och naturligt.

– Den har under året som gått blivit en succé. Att kunna introducera en ny smak lagom till sommaren känns därför helt rätt. Vi valde jordgubb som den fjärde smaken i Loka Crush-familjen eftersom det är en klassisk sommarsmak som många älskar, säger Stefan Santos, marknadschef för Loka på Spendrups Bryggeri.

Loka Crush finns till försäljning från och med vecka 15 i servicehandeln och från vecka 16 i dagligvaruhandeln.

Ramlösa kommer med två nya smaker, RoseBerry och LemoNice. Med nyheterna tar man den globala trenden att smaksätta mineralvatten med överraskande och spännande smakkombinationer - gärna med inslag av örter, kryddor och blommor - till Sverige. RoseBerry är en söt blandning av ros och hallon medan LemoNice är en hetare mix av citron och ingefära. Finns i butik från och med vecka 14.

Trenden att smaksätta mineralvatten med örter, kryddor och blommor kan man idag se runt om i världen, bland annat i USA och Japan. Det är också härifrån som Ramlösa har hämtat inspiration till de nya smakerna RoseBerry och LemoNice.

– Kan man smaksätta vatten med blommor och kryddor? Det kan låta konstigt men vi valde att testa och resultatet blev två fräscha och friska törstsläckare med oväntade smakkombinationer. I Ramlösa LemoNice möter den klassiska smaken citron kryddig ingefära och i Ramlösa RoseBerry får söta hallon överraskande sällskap av ros, säger Christel von Schantz, marknadschef för vatten och läsk på Carlsberg Sverige.