7-Eleven lanserar nytt juicingkoncept

7 Eleven Juice Gruppbild 450

7-Eleven storsatsar på den rådande juicingtrenden och utökar nu sortimentet med juicer som mixas direkt på beställning. Det nya konceptet har testats på utvalda butiker under våren och till sommaren kommer drygt hälften av alla 7-Elevenbutiker i landet erbjuda nyttiga, fräscha juicer.

– Våra kunder är ofta ”on-the-go” och drycker är en viktig del i varför många besöker oss. Megatrenden kring juice och smoothies är definitivt här för att stanna och passar väldigt bra in i vår affärsidé. Vi ska vara först med nyheter på massmarknaden och vi ser juicing som ett fräscht, gott och nyttigt tillskott i vårt sortiment, säger Amanda Mompalao de Piro, marknadschef på 7-Eleven.

Det nya konceptet startade under våren med piloter och finns nu i närmare hälften av kedjans totalt 193 butiker runtom i landet. Juicerna mixas direkt på beställning och kommer att finnas i sex olika frukt- och grönsakskombinationer med namn som Flirty Fruits eller Veggie Bonanza. Lanseringen är ett naturligt steg för kedjan där 7-Eleven som foodvenience-butik vill fortsätta att utveckla och erbjuda fräscha, spännande och goda matalternativ för alla.

– Vårt fokus ligger på att hitta goda, prisvärda lösningar som också hjälper människor att spara tid. 7-Eleven ska fortsätta att vara smidiga och tillgängliga för alla, avslutar Amanda Mompalao de Piro.

Vad är juicing på 7-Eleven?

Ett unikt koncept med juice som snabbt och enkelt mixas ihop direkt på beställning. 7-Eleven har valt ut sex stycken olika smaker till lanseringen:

1. Flirty Fruits - mango, jordgubb, melon, äpple (144 kcal per portion)
2. Sweet & Passion - mango, passionsfrukt, ananas, äpple (157 kcal per portion)
3. Beet & Berry - rödbeta, banan, hallon, äpple (162 kcal per portion)
4. Blueberry Boost - jordgubb, blåbär, äpple (142 kcal per portion)
5. Veggie Bonanza - broccoli, selleri, spenat, banan, ananas, äpple (148 kcal per portion)
6. Ginger & Greens - banan, broccoli, ingefära, morot, spenat, äpple (139 kcal per portion)

Frukten och grönsakerna är djupfrysta och finns i färdiga portionsförpackningar som mixas snabbt ihop med Kiviks äppelmust och sedan är juicen klar! Alla smaker kostar 39 kronor styck för ca 320 ml.