Världspremiär för nästa generations fullservicestation
Circle K (fd Statoil) öppnade idag en helt ny flaggskeppsstation i Märsta. Den är faktiskt den första i sitt slag i världen och ambitionen med det nya konceptet är att göra besöken på Circle K snabbare, enklare och trevligare än någonsin och att testa nya koncept och funktioner anpassade efter konsumenternas förändrade livsstil och beteende. Här finns såväl drive thru som självbetjäningskassor samtidigt som all mat är dagsfärsk och förberedd diekt på stationen.
När kunderna kommer till stationen kommer de att hitta parkeringsmöjligheter framför butiken, där drivmedelspumparna låg. Pumpområdet har flyttats en bit bort från butiken för att skapa mer parkeringsutrymme framför butiken och underlätta besöken.
I butiken kommer kunderna att hitta en stor variation av dagsfärsk mat som förbereds på plats, såsom färdiga rätter att ta med, exempelvis smörgåsar, sallader, yoghurt med müsli och smoothies. Det kommer också finnas mat att beställa på plats exempelvis hamburgare, toast, focaccia och korv.
– Våra kunder kommer nu att kunna göra beställnings- och betalningsprocessen helt på egen hand. Precis som på övriga stationer kommer vi att ha bemannade kassor, men stationen i Märsta kommer också att ha självbetjäningskassor där kunderna kan göra beställningar och betala. Till det kommer vi dessutom har en drive thru där våra kunder kan beställa varierande mat och dryck, bästsäljande chokladbars och godis, säger Niklas Lindholm.
I maj bytte Statoil namn till Circle K. Förändringarna på flaggskeppsstationen i Märsta är en del av det nya varumärkets strävan att vara det första valet för folk i farten. Med en helt ny stations- och pumpplanslayout, nya funktioner och nytt sortiment är Circle K:s förhoppning att man kommer driva fullservicestationernas utveckling i Sverige. Dessa förändringar, både i innehåll och utformning av stationerna, är en del av det som kommer att testas på den nya konceptstationen.