Ghassan placerar Sibylla i shoppingens högborg

sibylla ullared 450

I början av december öppnade superentreprenören Ghassan Ghaziri en ny Sibyllarestaurang på Ullared. Han är sedan länge en välbekant profil på det populära handelsområdet och ser en stor potential för Sibylla i shoppingens högborg. För att underlätta för hungriga besökare finns en kundvagnsparkering vid restaurangen.

- Jag har drivit en mindre korvkiosk och en glassbar på Ullared sedan mitten av 2000-talet och vet ganska väl hur området och besökarna fungerar. Sibylla är ett starkt varumärke och med vårt läge vid Gekås stora entré, har vi goda möjligheter att lyckas bra här, säger Ghassan Ghaziri.

Ghassan har gjort sig känd som något av en superentreprenör i hemstaden Falkenberg, där han redan som 15-åring inledde sin karriär som egenföretagare genom att bli ägare till en korvvagn. För fem år sedan blev han den första mottagaren av dåvarande Svensk Servicehandel & Fast Foods utmärkelse ”Årets Servicehandlare” och han har efter det ingått först i branschorganisationens framtidsgrupp, och numera också i förbundsstyrelsen.

Nu har han hunnit bli 30 år och hans företag har blivit både fler och större. Genom att öppna sin första Sibyllarestaurang ger han sig nu in i snabbmatsbranschen på allvar

- Jag har tittat på de olika koncepten på marknaden och Sibylla är inne i en mycket positiv fas. Jag ser en stor potential i varumärket och hoppas få vara med och påverka den fortsatta utvecklingen, säger Ghassan som samtidigt också bygger två nya enheter med annan inriktning intill Sibyllarestaurangen.

- Det ska bli en glassbar och en juicebar.

Den nya restaurangen är inrymd i den nya galleria som Gekås har skapat i direkt anslutning till det stora varuhuset, och Sibylla är det första som möter de besökare som kommer in genom entrédörrarna. Dessutom möts de också av något så unikt som en kundvagnsparkering.

- Vi måste ju anpassa oss till de lokala förutsättningarna och kundvagnen är viktig här på Ullared. Om man lämnar varuhuset med varor i vagnen ska man kunna parkera den säkert under tiden man äter hos oss, det är en viktig service att erbjuda.

I Convenience Stores News nr 1 2017 kan du läsa en större artikel om Ghassan Ghaziri.