Årets Sibylling 2016 kommer från Sveg
Årets Sibylling 2016 heter Micke Tuncer och kommer från Sveg i Härjedalen. Genom löpande investeringar och ett stort engagemang för både sin egen verksamhet och Sibyllakedjan i stort, har han tydligt visat att det med stor framgång går att driva en större Sibyllarestaurang på en mindre ort som Sveg.
- Det är fantastiskt roligt att få denna utmärkelse och det är ett skönt kvitto på att de investeringar och satsningar som vi gjort har varit rätt. Jag vill tacka min familj och mina fantastiska medarbetare, men också mina kollegor i Sibyllakedjan som hela tiden stöttar och peppar för att alla ska utvecklas och lyckas. Utan dem hade vi inte varit där vi är idag, säger en rörd Micke Tuncer.
Han berättar att Sveg är en ort med många duktiga entreprenörer och att det finns en stark företagaranda i bygden som också fungerar som en stark drivkraft. Sibylla Sveg – som är en viktig knutpunkt för biltrafiken till och från svenska fjällen - har bland annat rekordet inom kedjan i störst försäljning per timme. Vid flera tillfällen har man sålt för närmare 20 000 kronor på en enda timme i samband med sport- och påsklovstrafiken.
- Det triggar ju också oss väldigt mycket att behålla rekordet och vårt nästa mål är att nå över tio miljoner i omsättning per år, och där är vi ganska snart.
Sibyllakedjans VD Joakim Carlsson menar att priset till Sibylla Sveg är välförtjänt.
- Det här är en franchisetagare som är mycket lyhörd, engagerad och driven, och det är ingen slump att de lyckas så bra som de gör. Micke är ett föredöme för Sibyllakedjan och visar vägen genom handling, säger Joakim.
Motivering:
Det här är en franchisetagare som kontinuerligt utvecklat sin verksamhet och följt kedjans utveckling, i allt från ledarskap till kvalitetstänk. Sibyllarestaurangen är en förebild när det gäller följsamhet till konceptet och inspirerar också andra genom att på ett positivt sätt delta i dialoger i sociala medier och kedjans intranät. Vinnaren har på ett mycket bra sätt tagit till sig de förändringar som gjorts och ligger definitivt i framkant när det gäller kedjans sätt att på ett effektivt sätt sälja god mat till nöjda gäster. Han har också konstant investerat i sin verksamhet och med en ödmjuk och positiv inställning så har det gett effekt. De senaste tre åren har man ökat omsättningen med över 30%!