7-Eleven registrerar nytt varumärke: Foodvenience
Att erbjuda sina kunder Foodvenience är avgörande för att lyckas vara framgångsrik inom convenience-marknaden där konkurrensen idag är stenhård. 7-Eleven varumärkesskyddar nu ordet Foodvenience. De möter inte längre bara sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet. De erbjuder Foodvenience.
Convenience-kedjan 7-Eleven har registrerat varumärkena Foodvenience och The World’s Smallest Foodcourt. Två varumärkesregistreringar som går helt i linje med vad de erbjuder sina kunder. Med sina varierande matalternativ, snabbhet och tillgänglighet, både i storstäder och längs vägen, har 7-Eleven länge erbjudit sina kunder Foodvenience. I och med varumärkesregistreringen görs det nu officiellt. Med The World’s Smallest Foodcourt erbjuder 7-Eleven en rad olika alternativ inom mat och dryck för kundernas varierande behov.
– Konkurrensen hårdnar och fler och fler sneglar på vad vi gör, Foodvenience; snabb mat för människor i farten. Vi ser det hända både i citylägen där premiumaktörer nischar sig mot snabb mat, och längs väg där maten blir mer betydelsefull än drivmedel, säger Amanda Mompalao de Piro, Marknadschef på 7-Eleven.
På 7-Eleven kan man köpa allt från nyheten Rödbetsbiff & quinoa till en klassisk grillad med bröd. Samtidigt som man bokar sin tågresa, laddar ditt kontantkort, köper en bit choklad och tar med en kaffe till dagens första möte. 7-Eleven gör vardagen lite enklare för människor i farten - erbjuder helt enkelt Foodvenience.
– För att lyckas på marknaden måste vi vara snabba att haka på trender och vi tar influenser från hela världen. Vi erbjuder våra kunder tid och säljer produkter och färsk mat som både är god och ser god ut, i kombination med ett anpassat sortiment av viktiga varor som våra kunder efterfrågar. Beroende på butikens läge kan även sortimentet anpassas, fsäger Amanda Mompalao de Piro.