Skip to main content

Maträddar-appen Karma inleder rikstäckande samarbete med Espresso House

karma x espresso house 450

 
Maträddar-appen Karma fortsätter växa. Nu inleder startupbolaget ett rikstäckande samarbete med Espresso House. Med Karmas app kan privatpersoner köpa bra mat som blivit över från restauranger, caféer och matbutiker till ett billigare pris.


Sedan lanseringen i november 2016 har Karma växt fort, appen har idag 400 000 användare och fler än 1 500 anslutna restauranger, caféer och matbutiker. Nu knyter Karma till sig Nordens ledande coffee shop-kedja Espresso House. Samarbetet inleds med att Espresso House kopplar på 40 coffee shops i storstäderna till appen för att sedan fortsätta att utöka med fler ställen runt om i landet under 2019. 

- Samarbetet med Karma innebär att vi på ett enkelt och bra sätt kan rädda den mat som eventuellt blir över i slutet av dagen, en viktig del i vårt hållbarhetsarbete. Målet är att alla våra coffee shops ska kopplas på under nästa år. Det känns fantastiskt att vi är igång och vi ser fram emot att rädda mat tillsammans med Karma, säger Stina Möller, vd på Espresso House i Sverige

Några av de coffee shops som redan är igång med Karma är Espresso House på Drottninggatan och Regeringsgatan i Stockholm samt Espresso House på Kungsportsavenyn, Arkaden och Kungspassagen i Göteborg.

 - Fika är ett populärt segment bland våra användare vilket gör det extra roligt att få presentera detta samarbete. Vi är både väldigt glada och stolta över att Espresso House har valt att samarbeta med Karma på ett rikstäckande plan för att minska matsvinnet, säger Elsa Bernadotte, operativ chef och medgrundare på Karma.