Årets mottagare av Fast Food Awards
Under Fastfood & Café-mässan utsågs under gårdagen årets vinnare i tävlingen Fast Food Awards. Det var 24 förväntansfulla finalister som alla stod för kreativa och ambitiösa initiativ inom snabbmats- och cafébranschen. Eftersom inte alla kan vinna reducerades skaran till åtta. Här har ni dem:
Årets briljanta idé:
Max Hamburgare vinner för sin satsning på klimatvänliga burgare.
Årets coffee shop
Fosch Artisan Pâtisserie vinner, då de under året intagit en stark position på den svenska fikamarknanden.
Årets Ekoboost (nytt för 2019)
Dogfood vinner för sitt aktiva arbete för att föra in mer ekologiskt och KRAV-märkt.
Årets Fast Casual
Här kammade Kale & Crave hem priset, som med sina IBS-vänliga och hälsosamma rätter lyft konceptet till en helt ny nivå.
Priset Årets Hjärta
Wrapsody korades som vinnare. De har satt Nya Hovås på kartan med sina nyttiga wraps, bowls och sallader.
Årets Kombo
Vinnaren är Doktor Mat, som strävar efter att göra både kropp och själ gladare med sina väl komponerade rätter på menyn.
Årets Leverantör
Vinnaren är Yrkeshögskolan i Kristianstad, just för att de hela tiden förser hela branschen med yrkeskompetens.
Årets Street Food
Korrito kammar hem priset, då de bjuder sina besökare på en rejäl helhetsupplevelse. Enligt motiveringen: ”Salt, surt, sött och lite starkt. En rätt som är helt komplett. Härliga konsistenser av krispigt, marinerat och fermenterat. Totalupplevelsen blir helt klart beroendeframkallande.”
Här kan du läsa alla motiveringarna.
Fast Food Awards arrangeras av tidningen Fast Food Magazine i samarbete med kategorisponsorerna Bonjour, Dole Fresh Cut Solutions, Coca-Cola, branschmässorna Gastro Nord & Gastro Summit, Haugen-gruppen och Ekomatcentrum.