Spendrups satsar på funktionsdrycker – lanserar The Naia Initiative

28 naia450

Tomas Hammers på Spendrups med kund i en av testbutikerna.


Med den nya satsningen The Naia Initiative går Spendrups in i en för företaget ny kategori. Den har testats i ett selektivt urval av bland annat 7-Eleven och Pressbyrån och lanseringen pågår nu som bäst och kretsar till stor del kring samarbeten med människor som inspirerar varumärket.

Utvecklingen av såväl produkter som varumärke har pågått under lång tid. Nu sker lanseringen i flera städer över landet. Ambitionen är att bygga ett starkt varumärke och tilltron till att involvera samarbetspartners på djupet för att lyckas i det arbetet är stor.

– Vi går in i den här kategorin med ambitionen att komma med något nytt, både vad gäller våra produkter och hur vi kommunicerar. Jag tycker vi att vi har hittat rätt där, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på The Naia Initiative.


27 naia450


The Naia Initiative finns i tre olika utföranden:

SPARKLING ENERGY WATER är helt fri från såväl socker som sötningsmedel. Uppiggande genom naturligt koffein från kaffebönor och berikad med både ginseng och guarana samt flera
nyttiga vitaminer. Finns i smakerna mandarin och persika. Koffeinet i burken motsvarar en kopp kaffe. Finns även som koffeinfri, Sparkling Ginseng Water, med smak av ananas.

SPARKLING ENERGY DRINK är naturligt sötad med frukt och berikad med vitaminer och extrakt från ginseng. Med naturligt koffein från kaffebönor och guarana blir det en energiboost. Finns i smakerna persika och smultron. En burk motsvarar en kopp kaffe. Finns även som koffeinfri, Sparkling Ginseng Drink, med smak av ananas.

SPARKLING ENERGY BCAA är en sockerfri och 100 procent vegansk dryck, boostad med koffein som motsvarar två koppar kaffe. Berikad med BCAA (tre essentiella aminosyor) av veganskt ursprung samt med flera vitaminer och ginseng. Sparkling Energy BCAA finns i smakerna kiwi, blodapelsin och tropiska frukter. Finns även som koffeinfri, Sparkling BCAA med smak av päron.

29 naia450


En stor del av lanseringen bygger på långsiktiga samarbeten och att genomföra initiativ med ett antal människor som inspirerar varumärket. Man kallar dessa Friends of Naia.

– Våra vänner är aktiva inom olika områden; det är idrottare, artister, designers och filmskapare. För oss har det inte handlat om att hitta någon med en massa följare – vi har lagt ner tid och kraft på att hitta människor som vi inspireras av och som passar oss, vad vi står för och framförallt hur vi vill agera. Det har fallit väldigt väl ut då vi har närmat oss dem, vi har hittat en värdegrund som matchar.

Bland de personer som man knutit till sig syns bland andra den Grammisbelönade artisten Imenella, OS-bronsmedaljören i brottning, Sofia Mattsson och afrobeatdansaren Najib Morllah.

– De här människorna är verkligen integrerade i det vi gör och hjälper oss att skapa och forma det här varumärket från start. Vi känner en väldig stolthet över att de vill samarbeta med oss på det sättet. Det är ett fantastiskt gäng som vi kommer kunna göra mycket intressanta saker med tillsammans, säger Anna-Stina.

Först ut bland initiativen är en svenskproducerad klädkollektion framtagen i samarbete med modedesignern Nhu Duong som lanserades i början av april. Lanseringsfilmerna har regisserats av blott 21-åriga talangen Gustav Bondesson, som även han har ett långsiktigt samarbete med varumärket.

Här kan du se lanseringsfilmen för The Naia Initiative:
https://www.youtube.com/watch?v=MycUaByDqCo

Mer info om såväl produkter som distribution finns också på https://www.thenaiainitiative.se


Text och foto: GUNILLA PIHLBLAD


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.