Circle K:s kaffekampanj ger över 300 000 kr till Bris
Under perioden 21 mars 24 april kunde Circle K:s kunder göra en extra insats för Bris genom att välja en stor kopp valfritt kaffe. För varje såld stor kaffe gick 2 kr till Bris. Samarbetet med kunderna har gett gott resultat och bidraget till Bris blev 308 190 kronor.
– Vi på Circle K har valt att stötta Bris eftersom vi vet att de gör skillnad. Med denna kampanj har vi aktiverat ytterligare en storsäljare. Vårt kaffe är något många av våra kunder köper när de besökte oss. Vi är stolta över att det engagemang som vi sett från både kunder och kollegor vilket resulterat ett viktigt bidrag till Bris, säger Maria Philipson, kommunikationschef på Circle K.
Sedan 2013 har Circle K stöttat Bris. Tillsammans med kunderna har kampanjer som Bristvätten, Bristanken och inte minst den alltid pågående Brispanten samlat in över 14 miljoner kronor till Bris. Detta belopp motsvarar finansieringen av fler än 23 heltidsanställda kuratorer sedan samarbetets början. I vår utökades samarbetet med ännu en kampanj – Briskaffet!
– Med sitt långsiktiga engagemang är Circle K en betydande sponsor till Bris. Trycket har aldrig varit större på Bris online-stöd så Circle K:s kampanjer gör verkligen direkt skillnad för barn och unga som har det svårt, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare Bris.
Bris – Barnens Rätt i Samhället är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag jobbar för ett bättre samhälle för barn och unga. Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer genom deras jourhavande kuratorer och stödlinjer, samtidigt som de arbetar proaktivt mot att förbättra barns villkor och rättigheter i samhället i stort.