Nya somriga produkter att sälja

Här har vi samlat de senaste veckornas nyheter i vår bransch. Så nu kan du bland annat läsa om drycken som blev isglass, glassarna som blev godis, smoothies med gurkmeja, lakritsgodis med mango och om flera nya mellanmål.

 

frosh battre


Froosh lanserar smoothie med gurkmeja
Froosh smoothies görs på 100 procent frukt och grönsaker. För att svara på den rådande livsstils- och hälsotrenden med kryddan gurkmeja, lanserar nu Froosh Papaya Coconut and Turmeric.
– Vi vill med våra produkter underlätta för konsumenter att få i sig näringsämnen från frukt och grönsaker under dagen, på ett smidigt sätt. I vår nya, somriga smoothie har vi dessutom adderat gurkmeja, säger Petra Winberg varumärkes- och kategoriansvarig för Froosh.
Den nya smaken Papaya Coconut and Turmeric, 250ml innehåller kokosmjölk, papaya och gurkmeja, vilket ger den en gyllengul färg. Smoothien på 250ml förpackas i en miljövänlig glasflaska. Glas kan återvinnas i nästintill oändlighet, samtidigt som innehållets hållbarhet förlängs naturligt, utan att behöva addera några som helst tillsatser. Frukt- och grönsaksfibrerna bevaras även längre. Smoothien kan förvaras kyld eller rumstempererad men är godast väl kyld. Förpackningen kan återvinnas i returstationer tillsammans med glas- och korken tillsammans med metall.

 

kick lemon


Kick Mango – fruktig lakritsnyhet

Cloetta lanserar en ny fruktig smakkombination av lakritskolan Kick, nämligen Kick Mango och lakrits.
Kick (fd Käck) har funnits på marknaden sedan 1954. Sedan tidigare finns den i fyra olika smaker och under 2019 finns en fruktig nyhet på besök: Kick Mango!

 

lakerol


Nya Läkerol Yup Mix Frozen Mango & Lime

Cloetta lanserar en ny Läkerol Yup Mix med två smaker i samma påse; Exotisk mango och lime. Pastillerna är täckta av ett tunt lager xylitolkristaller.

 

lakritspucknoggerpiggelin

Nya ”glassgodisar” från Candy People
För ett par år sedan inledde Candy People ett samarbete med Unilever, något som skulle resultera i några av företagets största succéer hittills. Efter 88:an Bites & Nogger Bites presenterar man nu tre nyheter på raken, samtliga i både lösvikt och påse.
Piggelin drops
Nogger
Lakritspuck Bites

 

dental kids


Läkerol lanserar dental pastill för barn

Läkerol lanserar nu en dental pastill för barn. DentaFresh Kids innehåller 95 % xylitol och finns i smakerna päron och jordgubb.
DentaFresh Kids innehåller hela 95 % xylitol som hjälper till att stoppa syraangrepp på tänderna samt motverka karies och plack. De små pastillerna smälter snabbt på tungan och kan ges till barn från två års ålder. Två DentaFresh Kids efter varje måltid, som ett komplement till daglig munvård och tandborstning, bidrar till en god munhälsa. Även små tänder behöver lite extra omsorg.
– Vi är otroligt stolta över våra första dentala pastiller till barn. DentaFresh Kids är ett fint komplement till tandborstning och vi är hedrade över att få ha symbolen för Sveriges Tandläkarförbund på förpackningen, säger Marie Schelin, Category and Portfolio Manager på Cloetta.
DentaFresh Kids finns i smakerna päron och jordgubb och säljs i en praktisk återförslutningsbar burk som innehåller 55 gram.

 

nocco miami icepop nyhet


Årets summer edition nu som isglass

Efter lanseringen av årets summer edition Nocco Miami släpps nu ännu en nyhet: Nocco Ice Pop Miami – en sockerfri isglass utan koffein och BCAA, men med samma smak av jordgubb som Nocco Miami.
Nocco Ice Pop Miami är helt fri från socker, innehåller endast 21 kcal per glass och serveras väl kyld. Den kommer att finnas till försäljning från och med vecka 20 bland annat hos 7-Eleven och Pressbyrån i glassboxen Freezing Good.

 

njie


Njie lanserar nytt funktionellt mellanmålskoncept – Yow! Greek Style!

Njie utvecklar och säljer innovativa koncept med fokus på hälsa och företagets mission är att inspirera till en mer aktiv och hälsosam livsstil. Nu kommer man alltså med ett helt nytt koncept under namnet som ska underlätta vardagen för alla som har ambitionen att äta lite hälsosammare utan att behöva kompromissa på varken smak eller kvalitet.
Yow! Greek Style kommer både som ett krämigt mellanmål i bägare och som en dryck att njuta av i farten. De är vitaminberikade och har ett högt fruktinnehåll. Mellanmålet innehåller mindre än 100 kalorier per förpackning, är helt utan tillsatt socker och dessutom laktosfri.

 

arla koiket dessert 3


Nya desserter från Arla Köket

Arla Köket lanserar mousse- och yoghurtdesserter baserade på grekisk yoghurt och naturliga ingredienser.
Nyheterna kommer i fyra olika smakvarianter: Mousse Jordgubb, Mousse Mango&Passion, Yoghurtdessert Salt karamell och rostad mandel samt Yoghurtdessert Hallon med maräng.

knox darkportion swe front


Skruf lanserar Knox Dark

Skruf Snus utökar nu Knox-familjen och lanserar ett nytt snus med tradition och klassisk snussmak i fokus. Knox Dark beskrivs som ett robust, fylligt och fuktigt snus med lätt rökighet. Nyheten finns som både portion- och lössnus.
– De senaste åren har våra nylanseringar fokuserat främst på smaksatta och tobaksfria produkter. Samtidigt finns det fortfarande många som gillar traditionellt snus med en renare tobakssmak. Därför lanserar vi nu Knox Dark. Målet har varit att erbjuda konsumenter ett snus som verkligen smakar snus, säger Camilla Lockwed, Consumer Marketing Manager på Skruf Snus.
Knox Dark finns tillgängligt hos Axfood, City Gross samt online sedan den 1 april 2019. Snuset nådde övriga dagligvaru- och servicehandeln den 6 maj.

 

ld


Snygg på krogen och osynlig i skogen

Nordic Snus har lanserat en specialutgåva av snuset LD. Med en begränsad upplaga finns dosan nu i en como-variant. Lanseringen skedde lagom till försvarsmaktens stora övning Våreld i andra halvan av maj.

Den exklusiva dosan kommer finnas tillgänglig i utvalda butiker, både fysiska och online. Upplagan är till en början begränsad och kommer att produceras i 38 000 exemplar.

Idén till camo-dosan kommer sig av att många kunder efterfrågat specialgjorda dosor och även påpekat att en dosa gärna får passa in i omgivningen. Camo-mönstret kom tidigt upp på ritbordet som en både populär och praktisk lösning på de behoven.

Det är LD Vit portion och LD Original portion som byter outfit temporärt.

 

 

 


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.