Study day höstens första branschaktivitet

study day


Convenience Stores Sweden arrangerar ett antal aktiviteter under hösten. Först ut är Study day den 26 september. Därefter kommer i tur och ordning nätverksträff kompletteringshandel och category management-utbildning.

Våra medarbetare och våra kunder är utgångspunkten i lyckad convenience. Kedjor och leverantörer lägger med all rätt fokus och investeringar på att skapa upplevelser i butik, digitalisering, nya spännande produkter och på att göra kundbesöket så convenient som möjligt. Men, hur får vi med vår personal på resan? Hur lockar vi rätt kompetens och personer till vår bransch för att säkerställa nöjda kunder och försäljning i framtiden?

Vi kommer att fokusera på två områden:

1. Employer Branding - Att skapa en lärande organisation med engagerade medarbetare
Anna Kempe från TalangoConsulting med lång erfarenhet av personalutveckling inom convenience, berättar om ”Så attraherar vi morgondagens medarbetare - en framtidsspaning”. Den höga innovationstakten och brist på kompetens ställer helt nya krav och förväntningar på våra organisationer och arbetsplatser och om vi ska vara fortsatt konkurrenskraftiga behöver vi utveckla en hög grad av tillit och transparens liksom självledarskap och värderingsstyrning.
Martin Eriksson från Google har lång erfarenhet kring rekrytering och personalutveckling och kommer att dela med sig om deras synsätt på att skapa en lärande organisation. Hur har Google växt från ett garage till 100 000 medarbetare på 20 år? Hur ser Google på morgondagens medarbetare? Vad drivs de av?
Hanna Carlsson var ansvarig för Circle K:s globala satsning på Employer Branding och hon kommer att berätta om bakgrund och hur de arbetat fram sitt nuvarande Employer Value Proposition och Employer Branding.

2. Trender och exponering i butik och hur når vi kunden
Tommy Åkerblom och Kristian Stjernqvist, Code Concept, med lång erfarenhet inom retail från bland annat DVH, SVH och fackhandel ger oss en inblick i trender inom retail. Vilka trender påverkar convenience? Hur förändras kundens köpmönster digitalt/fysisk butik? Traditionell exponeringsteknik varvat med inspiration om hur butiker förändras till att bli mer upplevelsebaserade.
Daniel Hultborn från Rotor kommer att dyka ner i sociala medier och hur konsumenten vill ta till sig erbjudanden och budskap idag och i framtiden. Hur når vi dagens målgrupp/arbetstagare med vårt budskap?

natverkstraff


Nätverk- och utvecklingsträff Kompletteringshandel

E-handeln ökar på mat och andra dagligvaror. Hur förändras konsumentens behov av att
kompletteringshandla när mer av inköpen sker via internet? Vilka varor har man behov av att komplettera? Hur ska servicehandelns erbjudande av kompletteringsvaror se ut framöver? Vilken roll kan vi ta på marknaden för att vara ett bra komplement till e-handel av mat?
När? 17 oktober 10-12 i Stockholm

Category Management utbildning (2 dagar)
En utbildning som ger en grundläggande förståelse för hur Category Management fungerar och vilken nytta det ger att arbeta med – för butik, kedja likväl som leverantör. Vi lär ut modeller och arbetssätt som är tydliga och enkla att ta till sig för såväl personer som vill få en övergripande kunskap och förståelse för Category Management, som de som arbetat med Category Management ett tag. Under kursdagarna kommer vi även att studera hur de teoretiska modellerna faktiskt förverkligas ute i butik.
När? 23-24 oktober i Stockholm

Vill du veta mer och/eller anmäla dig, kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.