Skip to main content

Hur mycket kan man egentligen sälja?

massan nyttig hylla


Mycket. I alla fall om man som Reitan Convenience gör riktade satsningar på rätt saker i rätt tid. Här har vi samlat ihop lite ”glädjesiffror” från dragningarna på riksmötet.
 

7-Eleven har under 2019
• sålt 44 miljoner varor
• ökat omsättningen med 0,4 procent
• sålt nära 100 000 semlor på fyra veckor varav 35 000 på själva fettisdagen = en ökning mot föregående år med 0,9%
• sålt 25 522 st av det nya pizzakonceptet Sette Uniccii under lanseringskampanjen
• genomfört en massökning under kampanjen Who let the dogs out: 87 342 korvar gjorde en ökning på 97%
• sålt 20 000 vegprodukter under kampanjen Veggielicious = 83% ökning
• sålt 200 000 saffransprodukter

Pressbyrån har under 2019
• ökat omsättningen med 3,4% = 100 miljoner kronor
• sålt varor för 148 miljoner kronor
• välkomnat 362 000 människor på glassevent där det delats ut 32 000 glassar, total försäljning 2 507 483 glassar = +21%
• ökat Ta med-mat med16%
• under fyra veckor sålt 600 000 kanelbullar
• välkomnat 360 000 människor på godisevent där det delats ut 35 000 påsar/stycksaker, total försäljning 783 514 st = +13,4% ökning 
• sålt 1500 lussebulledräkter och ökat 26,5% på saffransprodukter
• genom miljörabatt på kaffe, ökat försäljningen med 7%

Dessutom har Pressbyrån
• på sex år ökat från 600 000 glassar/år till 2,5 miljoner!
• under tio år ökat varje år på Kanelbullens dag