Hemmakväll tillbaka i Jönköping och Skövde

hemmakvall muggar

I slutet av mars öppnar man i Jönköping och en månad senare i april. Hemmakväll etablerar sig åter i städer som man tidigare backat från.


Efter flera år utan butik i Jönköping kommer Hemmakväll nu tillbaka. Jönköping har cirka 140 000 invånare och växer stadigt. Den blomstrande stadskärnan sjuder av liv och blev sommaren 2019 utsedd av WSP till den stadskärnan i Sverige med bäst framtidsutsikter. Kommunen siktar på att bli utsedd till årets stadskärna, vilket fastighetsägare och verksamheter i staden samarbetar kring för att uppnå. 

Den nya butiken kommer att ligga i entrén till shoppinggatan Lantmätargränd.

– Efter flera års letande har vi äntligen hittat rätt läge för oss. Butiken ligger perfekt där många människor rör sig med goda kommunikationsmöjligheter. Dessutom ligger både Jönköping University och flera gymnasieskolor i närheten vilket passar oss utmärkt. Den optimala placeringen för en Hemmakvällbutik är där det rör sig mycket kunder som kan spontanhandla, då försäljningen är driven av impulshandel. Våra viktigaste kunder är barnfamiljer, ungdomar och unga vuxna så läget passar fantastiskt för att nå våra målgrupper, säger Ulrika Wallberg, vd på Hemmakväll.


hemmakvall lador

I slutet på april öppnar man också ”En värld fylld av godis” i Elins Esplanad köpcenter i Skövde. Där finns sedan tidigare både restaurang, caféer samt ett trettiotal butiker. Även här uppger Ulrika Wallberg att man sedan en tid letat efter det perfekta läget och nu funnit det.

- Barnfamiljer är oerhört viktiga kunder för oss, så det passar utmärkt att det också är gallerians starkaste målgrupp. Läget för nya butiken blir därför perfekt i populära Elin Esplanads köpcenter, som växer och idag har mer än 3,5 miljon årliga besökare.

- Vi arbetar konsekvent med att säkerställa rätt lägen för både nya och gamla butiker, att fylla butikerna med så mycket lösgodis som möjligt, att ta in unika nyheter som kommer först på Hemmakväll, och att erbjuda fantastisk service, för att skapa en så fin kundupplevelse som möjligt”, avslutar Ulrika Wallberg.

Visste du att
• På Hemmakväll säljer man i snitt cirka 9,6 miljoner lösgodisbitar i veckan.
• Svenskar är bäst i världen på att äta lösgodis.
• Fizzy Bubblizz är svenskarnas favoritgodis tätt följt av sura colanappar och klassiska fruktnappar.
• Sourcream and onion är svenskarnas favoritchipssmak! I Tyskland gillar de mest paprikachips, i England är de tokiga i chips med smak av salt och vinäger, i Indien älskar de currychips, i USA är det barbequesmak som gäller och i Sydostasien äter de mest chips med smak av wasabi, sjögräs och skaldjur.

 

 

 

 


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.