Unikt samarbete mellan burgare och taxi

 

SAMSUNG CSC


Nu inleder Sibyllakedjan och taxiföretaget Cabonline ett unikt samarbete. Från och med nu kan Sibyllas gäster välja att få sin burgare levererad med taxi hem till ytterdörren.
- Vi måste tänka innovativt i den här extrema situationen,  säger Lina von Bahr, affärsutvecklare på Cabonline.

För en månad sedan hade det varit science fiction att boka en taxitransfer för kundens lunch eller middag, i dag är det en realitet. För taxibolagen har nedstängningen av samhället haft stor påverkan. Samma verklighet drabbar även lokala restauranger som till exempel Sibylla-kedjan. Krisen har nu fört de båda aktörerna samman i ett helt nytt samarbete:


- Pandemins extrema påverkan på näringslivet och samhället skapar nya innovativa affärslösningar. Hade vi fått frågan för ett par månader sedan hade den inte fått samma höga prioritet. I dag känns det självklart. Sibylla-restaurangerna kan nå sina gäster och vi skapar en ny affär för oss inom taxi. Vi utvecklar våra egna affärer, samtidigt som vi bidrar till samhällsnyttan, säger Lina von Bahr.

- Att vi som har tillgång till en stor flotta bilar kan köra ut mat till de som vill få den hemkörd är ju inte i sig en så avancerad tanke. Men nu gör vi det. Umeå är först ut i Sverige med det här samarbetet, om det faller väl ut finns planer att skala upp vår ”Sibyllataxi” nationellt.


Framtida möjligheter

- Innovation är alltid viktigt, nu ställs allt på sin spets på ett unikt sätt. När vardagen rullar på är det mycket som trängs när vi ska realisera nya idéer, nu tvingas vi utveckla produkter och service snabbare än någonsin. Detta ger oss även nya affärsmöjligheter framledes, säger Per Stenlund, tf vd på Sibylla-kedjan. 


- Det känns fantastiskt att vi kan hitta ett samarbete som gör det möjligt för oss att erbjuda en högklassig hemleverans med taxi. Detta kompletterar vår kontaktfria service där Sibylla-appen är central. Vi vet att det finns en efterfrågan, men man vill undvika att röra sig ute och ta onödiga risker. Nu kan man enkelt beställa och få sin mat hemkörd. Vårt första samarbete med Umeåtaxi, som ingår i Cabonline, gör det här möjligt. Det känns kort och gott väldigt bra att vi har en exklusiv ”Sibyllataxi”, avslutar Per Stenlund.

 


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.