Skip to main content

Bromölla blev årets Direkten-butik!

bromolla pris


En riktig arbetsseger var det utan tvekan när Karin och Villy Nilsson, Direkten Bromölla, idag fick priset som årets bästa Direkten-butik. De har verkligen jobbat efter mottot ”det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke”.
- Detta har vi bara alla våra underbara kunder att tacka för, utan dem hade inget varit möjligt. Motivations-boosten under pandemin har varit grym.


Direktens vd, Svante Törnqvist, berättar att det alltid är hög energinivå hos det här paret som även driver en butik i Olofström.

- Man har verkligen förstått vikten av att utveckla sin verksamhet – hela tiden. Utveckling är sällan eller aldrig en spikrak linje, det handlar snarare om att inte ge upp, utan att hålla i och det speciellt när det är motigt.
 
- Butiken lyfter kontinuerligt fram de kategorier som har bra framtidsmöjligheter, man provar sig ständigt fram och då hittar man rätt till slut. För oss som kedja är Direkten i Olofström och Bromölla med Villy och Karin ett välkommet vitaminpiller, eller för att dra ännu ett ordspråk "här har vi bara pigga mörtar, endast döda sillar flyter med strömmen", säger Svante och skickar med en hälsning som vi på Convenience Stores Sweden instämmer i.
 
- Ett stort grattis, bra jobbat Karin och Villy med familj!


Motiveringen till Årets Direkten-butik lyder så här:

Tack vare ett stort engagemang och ett brinnande intresse för försäljning och utveckling av både butiken och kedjan är denna butik en solklar vinnare av årets Direkten 2019.
Butiken ligger långt fram med marknadsföring och är alltid först med nyheter. De arbetar mycket med sociala medier. Vågar testa nya vägar. Butiken är familjeägd och alla är engagerade i butiken.  
Ett motto för butiken har alltid varit: ”Det går inte bromsa sig ur en uppförsbacke” men vi kan också lägga till att  ”man får också starkare ben i uppförsbacken”
Direkten Bromölla är en mycket god ambassadör och föredöme för hela kedjan. 
 
Här kan du läsa en artikel om Direkten Bromölla som var införd i förra numret av Convenience Stores News.