Back to basic för Hemmakväll - fast på ett nytt sätt

hemmakvall qx83vw19idtmgkcfbgwu

Utbudet av köpfilm på Hemmakväll ses över. Från och med nästa år trimmas butikernas hyllor för en mer upplevelsebaserad handel och ett större utbud av samlarfigurer.
Ljuset sätts återigen på film.
– Vi kommer att fokusera på filmer som lever länge, säger Marco Trajkovic, affärsområdeschef.


Trots att Hemmakväll blivit "en värld av godis" och slutat med hyrfilm, satsar man nu på köpfilmer. Hemmakvälls utbud av köpfilmer kommer från och med nästa år att se annorlunda ut. Med färre, men bredare, titlar ska butikerna även i fortsättningen kunna erbjuda sina kunder de största releaserna presenterade på ett nytt sätt.

– Filmälskare som håller breda och starka titlar nära hjärtat, som filmer från Marvel, DC Comics, Disney och Star Wars, kommer att hitta det de söker hos oss. Tillsammans med samlarfigurer från Funko och Ty, två av de största på marknaden, vill vi fortsätta erbjuda inspirerande upplevelser i en tid dе konsumtionen av film genomgår stora förändringar, säger Marco Trajkovic.

Förändringen av köpfilmsutbudet var planerad att äga rum betydligt längre fram. Men eftersom pandemin har satt stopp för flera filmproduktioner har också utbudet nya titlar minskat radikalt. Därför införs förändringen redan under inledningen av 2021.

– Vi stänger inga butiker och all personal kommer att vara kvar. Istället frigör vi butiksytor där vi kan presentera nya koncept och produkter. Det här är en förändring som vi ser fram emot, säger Marko Trajkovic.


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.