Skip to main content

Mark Wohltmann blir direktör för NACS Global

mark w


Mark Wohltmann, idag direktör för NACS Europe, har befordrats till chef för NACS Global. En ny roll som gör det möjligt för NACS att fortsätta utöka sitt globala engagemang inom convenience.

NACS har sitt huvudkontor i USA och arbetar globalt. Med medlemmar i mer än 50 länder erbjuder föreningen branschinsikter och kontakter utformade för att tillgodose behoven hos internationella handlare och leverantörer inom convenience- och bensinhandel.

Mark Wohltmann började inom NACS 2017 som chef för NACS Europe. Under hans tid inom organisationen har NACS ökat sitt globala engagemang och uppsökande verksamhet genom möten som NACS Convenience Leaders Exchange för Europa och Sydafrika. Mark Wohltmann fungerar också som kontakt med NACS regionala representanter i Europa, Mellanöstern och Afrika, Latinamerika och Asien-Stillahavsområdet. Han har flera gånger medverkat vid våra svenska evenemang.

- Marks arbete i Europa har hjälpt NACS att höja sin ställning som den globala industrins expert och resurs för ledarskap och bästa praxis, säger Michael Davis, NACS vice vd för medlemstjänster.

Han har utvecklat ett starkt nätverk av branschexperter i Europa och hans nya ansvarsområden utökar hans roll för att hantera vårt globala nätverk av regionala representanter.

 
mark i amsterdam

Här ser vi Mark Wohltmann under Convenience Stores Swedens studieresa till Amsterdam 2018.


Under de senaste 15 åren har NACS fokuserat på att utveckla sin globala närvaro som svar på frågor som convenience-butiker kan uppleva i olika stadier såsom tobaksregler, leveranser, kedjehantering, betalningssystem, tillväxt av livsmedelsservice, hållbarhet och mobilitet.

- Att NACS har kunskap om vilken region över hela världen som är i vilket skede i en fråga gör att vi kan tillhandahålla ett mycket interaktivt forum inom vårt globala convenience-samhälle, antingen genom NACS Global Government Affairs Council*, genom vår kommunikation med NACS International Board of Directors, våra regionala EMEA / LATAM / APAC-kommittéer, eller genom vår ständiga uppsökande till återförsäljare i NACS Magazine, NACS Daily och vår Convenience Matters podcast, säger Michael Davis.

NACS är också värd för det största branschevenemanget i USA, NACS Show, som samlar mer än 24000 deltagare varje år för att stärka branschen med relevant och aktuellt innehåll, gott om nätverksmöjligheter och en utställning på 425 000 kvadratmeter som innehåller hundratals nya produkter och tjänster som hjälper branschen att utvecklas och anpassa sig till förändrade konsumentbeteenden. Ett annat värdskap är två regionspecifika evenemang; Convenience Summit Asia och Convenience Summit Europe.

- Jag är glad att få börja nästa kapitel av min resa med mina NACS-kolleger när vi fortsätter att bygga upp vårt globala engagemang, säger Mark Wohltmann. NACS är verkligen en one-stop-shop för butiker som ständigt utvecklar och utökar sina affärer och därigenom är ett bevis på att vår bransch är både innovativ och lyhörd för förändringar på marknaden. Något vi också tydligt har sett under den globala pandemin. Anpassningen som handlarna fortlöpande gör för att möta konsumenternas efterfrågan och säkerställa att deras anställda och kunder kan känna sig trygga, är beudransvärd.


Bengt Hedlund, vd i Convenience Stores Sweden, har haft kontinuerliga samarbeten med Mark Wohltmann sedan CSS blev en del av NACS Europe 2017.

- Han har stor kunskap och förmedlar den på ett pedagogiskt sätt som vi många gånger haft anledning att uppskatta. Mark har deltagit på flera av våra svenska sammankomster som årsstämma och forum. Han har också mött upp på ett antal av våra study tours ute i Europa och haft informationspass för våra deltagare. Jag gratulerar både honom och NACS till den nya tjänsten och hoppas att det ska leda till att vi i Sverige fortsätter utvecklas tillsammans med NACS Global.

 

*med representation från USA, Kanada, Brasilien, Storbritannien, Irland, Tyskland, Norge, Ryssland, Sverige, Mexiko och Australien,