Årets Reitan-köpmän korades digitalt
Årets köpman i Pressbyrån heter Amanda Blok och hon driver Pressbyrån på Stortorget i Falkenberg. Hennes motsvarighet på 7-Eleven blev Sheragim Arjoman som driver 7-Eleven Nils Ericsonplatsen i Göteborg. Båda fick sina utmärkelser på Reitans årliga riksmöte som samlar alla franchisetagare, i år genomfört under digitala former.
Årets köpman är Reitan Conveniences årliga utmärkelse som ges till de franchisetagare på 7-Eleven och Pressbyrån som under året bäst utvecklat sin verksamhet på ett målmedvetet och resultatinriktat sätt utifrån de respektive varumärkenas riktlinjer. Priset baseras på flera olika mätpunkter inom försäljning, kvalitet och ledarskap.
Årets köpman Pressbyrån 2020 tilldelas alltså Amanda Blok, Pressbyrån Falkenberg Stortorget.
- Årets vinnare på Pressbyrån visar verkligen att det går att kombinera affärstänk och lönsamhet med glädje och en härlig arbetsmiljö. Det är en av våra grundpelare och något som Amanda som företagsledare verkligen tar fasta på i sin verksamhet, säger Mariette Kristenson, vd på Reitan Convenience.
Det var en riktigt stolt och glad vinnare som tog emot sitt pris.
- Jag är så otroligt stolt. Jag och mitt gäng har jobbat jättehårt för det här och det här priset betyder jättemycket för oss, säger Amanda Blok.
Juryns motivering:
Kunderna älskar denna köpman, personalen och butiken i sig. Stämningen är alltid på topp med köpman och säljare som verkligen strålar och bjuder på sig själva, ja servicen imponerar! Butiken är alltid välfylld med varor av högsta kvalitet, i en ren, fräsch och välkomnande miljö. Det råder inga tvivel om att utvecklingen av mat och fika är i fokus samtidigt som köpmannen också visar vägen för att nå vår ambition att vara inkluderande och en lokal hjälte.
Årets köpman 7-Eleven gick till Sheragim Arjoman, 7-Eleven Nils Ericsonplatsen i Göteborg.
- Årets vinnare på 7-Eleven har verkligen imponerat under året som gått och visat på enorm positivitet och vågat satsa - helt i linje med våra värden. Sheragim är en välförtjänt vinnare och företagsledare som visar vägen genom att alltid sätta kunden i första rummet, säger Mariette Kristenson.
- Jag är är jättestolt och vill tacka min fru, min personal och regionteamet. Utan er hade detta inte varit möjligt. Det här resultatet av alla mina år här - 12 år nästan, säger Sheragim.
Juryns motivering:
Köpmannen tar varenda dag och varje kund på största allvar och missar aldrig en möjlighet att imponera. Även i motvind är butiken skinande ren, full till bredden och klar att ta emot kunderna med mat, fika och service i världsklass. För att vinna nya kunder bearbetar köpmannen företagen i närheten och hämtar bokstavligen talat hem nya kunder och mer omsättning, en handlingskraft och drivkraft som inspirerar och imponerar.