Coca-Cola går bortom ord i ny kampanj
Den nya kampanjen “Open That Coca-Cola” utforskar universella, ordlösa reaktioner på att dricka en Coca-Cola. Kampanjen stöds av en helt ny låt skapad av Tyler, The Creator. Samtidigt presenteras också en vidareutvecklad Coca-Cola Zero Sugar, som förutom god smak också har en helt ny förpackningsdesign.
Den unika och uppfriskande smaken av Coca-Cola har människor från hela världen njutit av i generationer. Det är en upplevelse som bara Coca-Cola kan erbjuda, en upplevelse som är nästintill omöjlig att beskriva med ord.
Med den nya kampanjen vill man ge konsumenter ett nytt sätta att beskriva upplevelsen. ”Open That Coca-Cola” levandegör den första sippen och de ljud som används för att förmedla upplevelsen av njutning: Ahhhh! Oooh! Yeah!
För att levandegöra upplevelsen har Tyler, The Creator skapat en ny originallåt som används i kampanjen. Låten ger liv till den obeskrivbara upplevelsen av att dricka en Coca-Cola. Den visionära artisten Tyler, The Creator är ett stort fan av varumärket och har fått uttrycka upplevelsen på det sätt han gör det bäst: genom musik.
Kampanjen kommer att synas på TV, online, radio och via PR, konsumentaktiveringar samt interaktiv OOH. Parallellt engageras fans i en ambitiös aktivering i sociala medier där de bjuds in till att återskapa dansen i kampanjen och samtidigt uttrycka sina egna upplevelser av Coca-Cola.
Som en förlängning av kampanjen lanseras under de kommande månaderna en vidareutvecklad version av Coca-Cola Zero Sugar. Den har en ny elegant förpackningsdesign som förstärker upplevelsen ytterligare.
“Open That Coca-Cola” är en fortsättning på företagets “Open”-plattform som syftar till att inspirera människor till att vara öppna för nya möjligheter och erfarenheter samt att fortsätta vara optimistiska i rådande tider.
– Det häftiga med den här kampanjen är hur vi lyckats sammanfoga kraften från kreativitet med kraften hos vår kundgrupp, vilket möjliggjort att vi kan öka vår effektivitet. Vi har utvecklat en kommunikationsplattform som möjliggör att vi kan ha ett unikt budskap och tonalitet för olika ögonblick och tillfällen under året. Vi kan erbjuda samma varumärkesupplevelse för samtliga kontaktpunkter. I slutändan möjliggör detta att vi kan leverera mer men med mindre investeringar, säger Souleymane Hamed, Coca-Cola Brand & Consumer Experience Director för Västeuropa.