Dagab Närlivs hoppas på dubblering

Mockup image of woman using and typing laptop computer with blank white desktop screen working at home. 


Inga Servicehandelsdagar den här våren heller. I stället ännu en digital mässa för Dagab Närlivs leverantörer och kunder. Men en mycket välplanerad sådan med rejält bra erbjudanden, tävlingar, utlottningar och allmänt säljpepp.

- Vi hoppas kunna dubblera antalet besökare, säger Anna Jallai, försäljningschef Dagab Externa Affärer.

Dagab kan se tillbaka på ett ovanligt år där försäljningen till kunderna inom servicehandeln varit minst sagt omskakad med stora tapp hos stora kunder. Men också ökningar som till exempel hos kedjan Handlar’n där dagligvaruförsäljningen peakat.

Servicehandelsdagarna i april med mässa, seminarier, konceptmöten, middag, prisutdelningar och underhållning är en storslagen tradition sedan mer än 20 år tillbaka. Redan förra året fick man dra i handbromsen och snabbt planera om för att åtminstone kunna ha en digital mässa.

- Vi såg det som en testverksamhet och även om det inte blev optimalt så kunde våra kunder ändå göra bra affärer vilket kändes bra, säger Anna Jallai och berättar att man i år kunde förbereda sig på ett helt annat sätt.

- Det var huvudfokus på det digitala spåret och vi kunde mer effektivt förbereda och nå ut till såväl leverantörer som butikskunder. För egentligen är det ju mycket som blir enklare i alla led.

 bild 1 beskuren


Alla kunder är välkomna och man klickar sig sig bara vidare via den vanliga inloggningen. Därefter möter man tydliga grupperingar och kan bland annat konstatera att kategorin livsmedel är med i år - en naturlig corona-anpassning.

Inbjudan har går ut flera gånger, både via mejl, aktivitetsblad och vanlig post. I det sistnämnda tillsammans med en liten prova på-produkt.

- Vi har ju ständigt kampanjer med bra priser. Men nu har vi tagit i från tårna tillsammans med våra leverantörer och dragit ner på våra egna marginaler så att kunderna ska kunna göra garanterat bra köp. Dessutom har vi roliga tävlingar, fina priser och utlottning av två checkar på vardera 10 000 kronor, avslutar Anna Jallai som hoppas kunna dubblera antalet besökare jämfört med förra året.

Mässan pågår 24-25 april och är då öppen dygnet runt. Trots att det är helg är butikssupporten bemannad under dagtid. Cirka 40 leverantörer deltar och 3 000 kunder är inbjudna. För året deltog cirka 1 000.


Text: GUNILLA PIHLBLAD 
Bilder från Dagab


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.