Skip to main content

Nytt samarbete växer fram mellan Circle K och Plantagen

cksamarbetemedplantage pressbild

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ett led i att förenkla kundernas vardag.


Circle K har de senaste åren lanserat ett antal samarbeten för att förenkla livet för sina kunder längs vägen. Samarbetet med Plantagen är ett pilotprojekt på åtta stationer där kunderna kommer att mötas av inbjudande blomstervagnar med säsongsanpassat utbud för såväl den egna trädgården som gå bort-blommor, liksom jordsäckar och ett mindre urval krukor. Sortimentet kommer att bytas ut var fjärde vecka i takt med säsongen.


- Vår ambition är att göra livet enklare för våra kunder och nu när säsongen för trädgårdsskötsel och plantering står för dörren ligger detta helt rätt i tiden. Genom samarbetet med Plantagen förenklar vi ytterligare för kunden så att de kan lösa fler behov samtidigt hos oss. Vi är väldigt glada för det här samarbetet och jag ser fram emot att följa utvecklingen, säger Veronica Ersson, konceptchef på Circle K i Sverige.


Plantagen grundades för 35 år sedan och är idag störst i Norden med 131 växthusbutiker samt e-handel. Deras ambition är att varje dag tillhandahålla inspiration, kunskap och rätt verktyg för ett växande liv.


- Växter får oss att må bra och gör vår omgivning mer levande. Samtidigt som vi vill föra människor lite närmre naturens positiva kraft och satsar på att göra våra egna butiker till Nordens härligaste växthus, så vill vi genom det här samarbetet göra det möjligt för ännu fler att ta med sig lite växtglädje på vägen, säger Erik Hoekstra, kategorichef på Plantagen.