Framtidsgruppen till din tjänst!
Framtidsgruppen är ett gäng framåtsträvande medlemmar som alla jobbar eller har jobbat i branschen. Vi håller koll på trender och nyheter inom convenience och vårt uppdrag är att synliggöra dem för våra medlemmar och tipsa om hur man kan hänga på trender för att driva utvecklingen av sin egen verksamhet framåt.
Vi har jobbat med olika projekt för att göra detta. Det största var ”Värsta butiken” och syftet att följa och förmedla hur man utvecklar en butik så att den går från värsta till bästa. Butiker fick anmäla sig för att vara med och vi valde en butik som vi jobbade tillsammans med under ett år. Vi tittade, tillsammans med experter på olika områden och butiksägarna, på vad som skulle kunna lyfta just den här butiken maximalt. Vi hjälpte till att utveckla kaféverksamhet, byta ut butiksinredning och fylla upp butiken med aktuellt sortiment och att ha koll på redovisningen för att se vad som var lönsamt och vad som inte var det. Butiken ökade sin omsättning med 30 procent under det året. Vi delade med oss av allt arbete i denna tidning så att alla medlemmar kunde hänga på och testa delar av detta i sin verksamhet.
Vi har också lyft fram medlemspolicyn som alla medlemmar i CSS ska följa. För att visa hur viktigt det är att vi alla strävar åt samma håll och uppfyller de krav och regler som finns för att vår bransch ska hålla en hög kvalitet och bra standard. Vi lyfter varandra!
Vi brukar synas i tidningen med:
- presentation av trender
- tips och råd inom olika områden
- problem och hur man kan lösa dem
Framtidsgruppen består av fem CSS-medlemmar och vår key account Maria Mannebratt:
Fanny Johansson från Tyresö, Ida Collin från Norråker, Per Hök från Göteborg, Tony Karlsson från Örebro och Camilla Lundbäck från Töre.
Hör gärna av dig till oss om du har någon idé på projekt!
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.