Skip to main content

En livsstil i en burk?

monster

 

Född i Kalifornien 2002. Till Sverige 2009 och sedan 2011 en del av Coca-Cola European Partners. Monster Energy är inte bara en dryck, menar Marie Von Satzger, kommunikationschef.
Det är verkligen en livsstil i en burk.

Vad gör Monster så speciell?

- De flesta företag spenderar sina pengar på reklambyråer, TV-reklam, radiospots och skyltar för att berätta hur bra deras produkter är. Hos Monster väljs inget av ovanstående. Istället stöder företaget scenen, band, idrottare och fans. Man stöder idrottare så att de kan göra en karriär av sin passion, främjar konsertturnéer så favoritband kan besöka din hemstad. Vi firar med våra fans och förare genom att hålla fester och göra de coolaste händelserna vi kan tänka oss verklighet. Monster är mycket mer än en energidryck. Under ledning av våra idrottare, musiker, anställda, distributörer och fans är Monster ... en livsstil i en burk.


Hur ser försäljningen i Sverige ut i dag?

- Energikategorin driver läskedryckstillväxt och växer snabbare än alla andra drycker, inom servicehandeln växer energi + 5,6 procent jämfört med kategoritrenden på -7,4 procent. Energi är den näst största kategorin efter läsk och levererar stark volym- och värdetillväxt. Smak och sockerfritt är en nyckelspelare som driver tillväxt, och innovation är verkligen viktigt i energikategorin, där konsumenterna letar efter nya smaker och funktionella fördelar.

Hur ser du generellt på vikten av denna typ av dryck i den totala dryckeskategorin?

- Energisektorn är nyckeln till att driva tillväxten nu och i framtiden. Fler konsumenter dricker oftare.
 

Hur arbetar man med den i butik för att lyckas bäst? 


- Monster Energy finns i ett brett utbud av produkter för att locka alla typer av konsumenter till energikategorin. Och det är viktigt att bredden får utrymme, avslutar Marie Von Satzger.


Text: GUNILLA PIHLBLAD