Silver för GoBanana på internationell marknadsföringsgala

gobanana


Convenience-kedjan GoBanana vann silver i en av världens finaste marknadsföringstävlingar, The Echo Awards. Tävlingen avgjordes den 15 april, via eG digitalt, ett direktsänt event.

Echo Awards är världens största tävling för datadriven marknadskommunikation och hålls varje år under våren. Endast några få svenska kampanjer har tidigare fått detta pris.

GoBanana vann silver för sin kampanj ”The Hunted QR-code”, gjord av Boråsbyrån Woonderland. Detta i kategorin Best Emerging Technologies, ungefärligt översatt ”bäst på nya tekniker”.

I den aktuella kampanjen användes bland annat AR (augmented reality), där den som skannade en QR-kod fick en AR-upplevelse via sin mobiltelefon. Ett av kriterierna för att få en Echo Award inom denna kategori är att visa hur ny teknik tillför värde till kampanjen.

– Det är så kul att en av våra kampanjer lyckats så väl. Det är tydligen inte bara vi som gillade den. Redan tidigare i år vann GoBanana Borås Tidnings reklamtävling ”Din Bästa Sida”. Och nu en med fin placering i Echo Awards. Dessutom fungerade ju kampanjen riktigt bra, säger GoBananas marknadsansvarige, Stefan Ragnarsson.

 


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.