McDonald's sätter fart på morgonleveranser genom Foodora
Det ökade behovet av hemleverans har accelererats markant. Marknadsledaren Foodora krokar arm med McDonald's i ottan. Frukostleveranser ser ut att öka markant inom den kommande tiden, något som de båda bolagen nu tar ett starkare grepp om.
En bra start på dagen börjar med frukost. I höstas utökade Foodora sina leveranstider så fler kan beställa mat även på tidig på dagen. Foodora har ett högt tryck på sin plattform, då både användare och anslutna partners växer i snabb takt. McDonald's är en av dessa partners som har sett en stor ökning av frukostleveranser och väljer nu att utöka områden i Stockholm.
- Behovet av hemleveranser ökar hela tiden. Genom en stark infrastruktur kan vi optimera vår tjänst snabbt justera leveranstider där vi ser behovet finns. McDonald's har varit vår partner väldigt länge och likt oss är de snabba på att tillgodose människors behov, i detta fall frukost som levereras inom 30 minuter, säger Hans Skruvfors, koncernchef Foodora.
- Foodora är marknadsledande på snabba hemleveranser, därför är det naturligt att vi satsar på tidiga hemleveranser med dem. Frukost på McDonald’s blir allt mer populärt och gästerna uppskattar möjligheten att äta gott även på morgontimmarna. Det känns roligt och spännande att vi nu kan erbjuda gästerna leveranser av frukost i samarbete med Foodora, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör McDonald's.
Foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. Foodora har över 6000 anslutna butiker och restauranger och finns på över 200 platser runt om i Sverige, varav över 50 platser sker hemleverans genom Foodoras anställda bud.