Skip to main content

Hållbar kanal som fortsätter växa

image1

Louise Kallenberg är en av grundarna till INnOUT.

INnOUT fortsätter sin framfart och knyter till sig fler och fler leverantörer parallellt med att intresset från köparsidan hela tiden växer med nya registrerade användare som mer eller mindre frekvent använder den hållbara tjänsten som en kompletterande inköpskanal.

Sedan hösten 2020 säljer INnOUT av klipp, övermängder, kortare datum, utgående sortiment mm från både små och stora leverantörer via sin digitala handelsplats, i syfte att minska potentiellt svinn och göra smarta affärer, som alla inblandade tjänar på.

- Det har hänt så mycket på bara ett år. Branschen genomgår en stor förändring där det digitala blir mer och mer i fokus och en direkt konsekvens av det är att man inte längre är lika trogen sina tidigare arbetssätt. Det innebär ett enormt intresse för vår tjänst där våra användare framför allt uppskattar enkelheten och de låga trösklarna, säger Louise Kallenberg, en av bolagets grundare.

I dagsläget har INnOUT avtal med närmare 60 leverantörer och senast i raden av tunga bolag som valt ett samarbete med bolaget är Fazer, Atria och Toms. Via sin handelsplats säljer INnOUT av både små och stora mängder, ofta till priser som ligger 40-60 procent under ordinarie inköpspris. Exempelvis så handlade en av kunderna fyra gånger på kort tid med en total rabatt på 23 400 kronor jämfört med ordinarie inköpspris. Det blir mycket pengar på ett år.


image0

I dagsläget har INnOUT avtal med närmare 60 leverantörer.

- Vi skulle gärna vilja få till samarbeten med aktörer inom servicehandeln också, och dörrarna står på vid gavel för alla som önskar använda oss som en kompletterande kanal. Både för grupper av handlare, men också också enskilda.

- Det som förenar alla som samarbetar med oss, oavsett om man är köpare eller säljare, är att man verkligen tycker om riktigt bra affärer. Affärer som är enkla, marginalstarka och där hållbarhetsperspektivet finns med, säger Louise Kallenberg och förtydligar att volymerna är olika stora för olika klipp, varför både små och stora aktörer kan göra smarta affärer genom INnOUT.

Här kan du läsa en tidigare artikel om INnOUT.