Skip to main content

Circle K:s ledningsgrupp blev stationspersonal för en dag

evakh

Circle K:s vd Eva Kimborn Heivert gör i ordning en Frensch Hotdog.


Kunderna på Circle K i Flädie utanför Lund, mötte i lördags en skara ”nyanställda” på sin station. Där fanns nämligen fyra personer ur Circle K:s ledningsgrupp för att arbeta med allt från att sälja korv till att städa vid pumparna.
- Roligt, nyttigt och värdefullt, säger vd Eva Kimborn-Heivert som var en av extraarbetarna.

 

I våras lanserade Circle K sin nya tjänst ”Blippa bilen”, som kort innebär att bilisterna kan betala tankningen smidigare via sin mobiltelefon. I samband med lanseringen utlyste bolagets ledningsgrupp en tävling där stationsarbetarna på den station som fick flest att använda den nya tjänsten, skulle få en betald, ledig dag och där ledningsgruppen skulle ta över arbetet på stationen. Bakgrunden till tävlingen är att Circle K har en relativt unik företagskultur där flera från ledningsgruppen påbörjat karriären på stationsgolvet.
 
Den vinnande stationen blev Circle K Flädie och den kom därför i lördags att styras av personer från ledningsgruppen. Gruppen i fråga utbildades ordentligt i allt från att göra tunnbrödsrullar till att lära sig PLU-koder. Precis som vilken annan medarbetare som helst alltså.


vid pumparna
 

På plats med uppkavlade ärmar för två olika pass fanns Circle K:s Senior Vice President Eva Kimborn Heivert, Johan Söderberg Director Fuel, Per Silverbratt Director Network, Annica Svensson Director Finance, Peter Jansson Director Operation, Maria Borg Tremura Director Staff och Helena Fornstedt Director B2B & Card Sales. De sålde korvar med ett leende, laddade elbilar, fixade nybakat, fyllde på kaffebönor, packade upp varor och städade både pumpar och toaletter. Sådant som man gör på en station en helt vanlig dag helt enkelt.
 
- För mig är det roligt, nyttigt och värdefullt att få vara ute och möta våra kunder på det här sättet. Det ger mig också en möjlighet att uppleva det som vi strävar efter att förbättra varje dag, nämligen att göra det enkelt för våra kunder läng vägen. Jag är otroligt stolt över det arbete och de kundmöten i världsklass som våra kollegor på stationerna i hela landet genomför varje dag, säger Eva Kimborn-Heivert.