Skip to main content

Nick’s satsar stort på servicehandeln

de tre 2

En taggad trio som hoppas mycket på den nya satsningen: Stefan Lagerqvist, Johanna Strand och Filip Naenfeldt.

Nick’s är ett varumärke vars produkter kommit att betyda mer och mer i handeln tack vare att de är socker-, palmolje- och glutenfria. Och goda!
Efter att identifierat kundernas behov gör man från årsskiftet en stor satsning på servicehandeln. Något som i första hand kommer att märkas genom ett samarbete med OKQ8.


- Vi har naturligtvis funnits i servicehandeln tidigare. Inte minst genom vårt samarbete med Reitan Convenience Sweden. Men nu kommer vi alltså att ses och höras mera inom denna för våra kunder viktiga branschkategori, säger Filip Naenfeldt, försäljningsansvarig i företaget.

- Vi har gjort en djupdykning för att identifiera våra konsumenter och funnit att ett viktigt grepp är att synas mer i servicehandeln.

Samarbetet med Reitan fortsätter som vanligt och man ligger alltså i startgroparna för ett liknande med OKQ8. Men flera kedjor är också på gång, om ännu inte helt klara. Men på Nick’s är man mogna för stora kampanjplaner.

- Utöver tillgänglighet ställer våra kunder allt högre krav på ett sortiment som är hållbart i flera perspektiv som också måste smaka gott. Det ska bli mycket spännande att se hur de tar emot det bredare erbjudandet av Nick’s produkter, säger Karin Hellgren, kommunikationschef på OKQ8.

Att servicehandeln är viktig, bekräftas av Nick’s vd Stefan Lagerqvist och marknadschefen Johanna Strand som berättar att man haft en lyckad lansering i Storbritannien just inom convenience.

- Bästa tänkbara skyltfönstret för våra produkter, säger de.


img 5007

(Bild från Nick's)


Satsningen på den svenska servicehandeln har föregåtts av att man identifierat kundernas behov. Hälsa, kvalitet och god smak är lika viktiga faktorer.

- Vi går nu från att ha fyra produkter till tio där. Fyra konfektyr, fyra proteinbars och två glasspints, säger Filip Naenfeldt som ser mycket fram emot samarbetet med OKQ8.

- Det kommer att ge oss en god skjuts i vår fortsatta satsning på servicehandeln. En satsning som kommer att bli bred och där konsumenterna kommer att mötas av budskapet om smak och glädje i våra produkter.

I grunden är Nick’s ett livsstilsvarumärke och Filip, Stefan och Johanna berättar med stolthet om det nya samarbetet med Barndiabetesfonden.

Det har som syfte att sprida kunskap om typ 1-diabetes samt samla in bidrag till forskning. Typ 1-diabetes är Sveriges vanligaste livshotande och obotliga sjukdom hos barn.

Text och foto: GUNILLA PIHLBLAD

 

Läs en tidigare artikel om Nick’s här.