Ny webb speglar Bubs Godis
Under snart tre decennier har familjeföretaget Bubs Godis ägnat sig åt sin stora passion – att utveckla, producera och sälja godis. Nästa år firar man 30-årsjubileum. Under dessa år har verksamheten gått från att vara en liten, relativt anonym aktör till att bli en att räkna med i branschen.
Lösviktssortimentet består idag av cirka 40 godisbitar och på förpackningssidan finns två olika konceptuella påsserier; Skalle och Goody. Bubs Godis finns att köpa över hela Sverige samt i våra nordiska grannländer och på ytterligare några marknader.
I takt med att efterfrågan på svensktillverkat och rättvist producerat godis ökat, har det blivit nödvändigt för Bubs Godis att förtydliga kommunikationen kring de olika koncepten som ingеr i varumärket. Alla produkter förutom en i lösviktssortimentet är veganska, dvs helt fria från animalier, och allt påsförpackat är dessutom Fairtrade-certifierat.
Bubs Godis är fortfarande starkt förknippat med skallen som form. Den ikoniska produkten Hallonlakritsskalle har tagit stor plats i rampljuset och dess popularitet har gynnat verksamheten under de 20 år som produkten har funnits. Framgången har i stor grad bidragit till att BubsGodis kunnat utveckla resten av sortimentet och befäst positionen som producent av högkvalitativt och hållbart svenskt godis.
I det senaste varumärkesarbetet har fokus varit att lyfta fram hela Bubs Godis produktsortiment. Lekfullhet, uppfinningsrikedom och färgprakt ligger i verksamhetens DNA och utifrån det lanseras i dagarna en ny webbsida som ska spegla produkter och företag på ett tydligare sätt. På de fyra år som passerat sedan senaste uppdateringen av webbplatsen har både Bubs Godis och tekniken utvecklats, vilket förstås ställer nya krav pе sеväl användarvänlighet som anpassning.
Utgångspunkten för utformningen av den nya webben har varit att ge snabb överblick över Bubs Godis erbjudande parallellt med möjlighet till fördjupning på produktnivå. De mjuka formerna och det skojiga typsnittet ihop med färgglada godisbitar i bubblande grafik stärker den positiva, lekfulla och genuina känslan.
- Den senaste tiden har vi arbetat mycket med att förmedla varumärket Bubs Godis och våra koncept på det sätt vi önskar. Webbsidan är en viktig kanal för att ge konsumenter och kunder information om både företaget och produkterna. Förutom att det ska kännas härligt att vistas på sidan strävar vi efter att göra den så lättnavigerad och engagerande som möjligt. Vi ser det som en självklarhet att uppdatera och utveckla sidan, dels efter våra egna nya riktlinjer, men också med tanke på de tekniska funktionerna som ständigt utvecklas, säger Malin Lindström, marknadsansvarig på Bubs Godis.
Besök sidan här.
Läs en tidigare artikel om Bubs Godis här.