7-Eleven släpper sötsur S-märkt semla
S-Semlan - en sötsyrlig nyhet från Reitan Convenience Sweden, framtagen i samarbete med Candy People AB & Lantmännen Unibake. Tidningen Café frågar sig om 7-Elevens senaste påhitt kan bli en succé, och kanske också tävla om titeln som årets semla? Eller är den rent av årets mest hädiska semmelvariant?
Skapelsen har fått namnet S-semlan med anledning av att den är en kombination av två söta svenska klassiker, nämligen Semlan och S-märket. Istället för att fylla de butiksgräddade bullarna med mandelmassa som brukligt är, så fylls de med äppelkompott. Den vispade grädden toppas till sist med ett S-märke och surt S-märkepulver.
– Självklart kommer vi även att sälja de traditionella semlorna men vi brukar ta fram en produkt som är nytänkande och stjärnan för året. I år ville vi prova något helt nytt och kombinera en älskad sötsak med en annan, godis och bakverk tillsammans. S-Semlan har en härligt syrlig och frisk smak och sticker ut från de klassiska smakerna, säger Lorance Ljungqvist, Kategorichef på Reitan Convenience i Sverige till Café.