Konsumenter längtar efter nya smaker

xocnn4aisvvlj12i9h3j kopia

Foto: Mondelēz International

 

Årets ”State of snacking”, den tredje undersökningen som Mondelēz International gjort, undersöker hur människor i olika delar av världen äter snacks. I rapporten säger 84 procent att de föreställer sig att det kommer att finnas fler snacksalternativ att välja mellan under de kommande 3 åren. Även synen på choklad som snacks har förändrats över kort tid, och enligt rapporten uppger 74 procent att de ser choklad som ett givet snacksalternativ.

- I State of Snacking-rapporten ser vi att när man äter snacks unnar man sig gärna choklad. Det är såklart väldigt kul att våra konsumenter är peppade på nya smaker, det ser vi inte minst i Marabou kampanjen ”Skapa din egen smak” som resulterade i ett stort engagemang från svenska folket och fler nya smaker på hyllan, säger Martina Flemström vd för Mondelēz International i Sverige och Finland.

Tävlingen ”Skapa din egen smak” bjöd för första gången in konsumenter för att bestämma nya smaker på Marabous chokladkakor och tre av smakkombinationerna blev verklighet. Av 136 578 deltagare, vann Evas, Fredrikas och Frederikkes smakkombinationer som resulterade i Marabou Popcorn, Marabou Brownie, Kokos & Kaffe och Marabou Lakrits, Hallon & Caramel.

- Den entusiasm, och mängden deltagare, vi har sett under den här kampanjen visar hur mycket konsumenter ser fram emot nya smaker, och framförallt att de gärna delar med sig av sina idéer för att få sina favoriter. Vi på Marabou längtar också efter nya smaker och hade riktigt roligt när vi lät konsumenterna bestämma våra nya smaker, säger Henri-Charles Casala Senior Marketing Director Mondelēz Nordics.

 


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.