Nick’s + Triumf Glass = sant

badkar

Gänget från Nick’s som laddar för nyhetslanseringen tillsammans med Triumf Glass är från vänster Jesper Mathiasson, Johanna Strand och Stefan Lagerqvist.

 

Ett nytt intressant samarbete i glassboxarna tar sin start nästa vecka. Då kompletteras Triumf Glass pinnsortiment med två nyheter utan tillsatt socker från Nick’s. En kombination som man hoppas ska leda till många nya glassköpare.

- Det klickade direkt när vi fick kontakt, säger Felix Müntzing på Triumf Glass.

Nick’s, som tagit den svenska marknaden med storm med sitt godis, gick in i glassvärlden för fyra år sedan. Där har man vuxit stadigt och hittat en kundkrets i ett tufft segment. Man säljer idag pints och familjepack, främst i dagligvaruhandeln. Inom convenience samarbetar man med några stora kedjor kring pints.

- Det har verkligen saknats slagkraftiga produkter inom området och vi har haft ögonen på Nick’s ett tag. Det är en trovärdig aktör med trevliga medarbetare och ett tydligt varumärke. Vi gillar hela deras upplägg, utan tillsatt socker men med fokus på ”det göttiga”, säger Felix Müntzing.

Nick’s bekräftar att det klickade bra när de första kontakterna mellan företagen togs. 

- Pintsglassen har gått så bra att det vore kul att testa pinnglass. Vi har jobbat hårt med produktutvecklingen och Triumf Glass har varit med och tyckt till, säger Johanna Strand på Nick’s och berättar att de två nyheterna kommer att finnas i 6 000 glassboxar från och med nästa vecka. 

- Redan nu finns de på Pressbyrån, från och med nästa vecka i hela servicehandeln och från och med vecka 11 även i dagligvaruhandeln.

 

skarmavbild 2022 02 08 kl. 17.39.01

Felix Müntzing på Triumf Glass kan nu addera två goda nyheter i företagets 6000 glassboxar.

 

Nu ska vi inte hålla er på sträckbänken längre utan berätta att det handlar om pinnarna Strawberry white och Salty caramel. Den förstnämnda är en vaniljglass med jordgubbssås täckt i vit choklad med knapriga jordgubbsbitar. Salty caramel är karamellglass med salt karamellsås täckt i mjölkchoklad.

- De är otroligt goda med såväl klassisk som intressant känsla, säger Felix Müntzing och betonar återigen smakens betydelse. Man känner inte att de inte innehåller tillsatt socker, något som Nick’s varumärke redan är känt för.

Att vara svensk glassaktör innebär att man hela tiden måste slåss mot giganten GB Glace som har 80 procent av styckesaksmarknaden. En drivkraft för Triumf Glass som nu menar att man får en stark komponent för nya andelar. De båda nyheterna kommer att inkluderas i alla boxar och man påbörjar konsumentmarknadsföringen genom influencers för att sedan öka med ”spännande saker” som man inte vill avslöja just nu.

- Vi kommer också att satsa mycket på sampling. Det är viktigt eftersom man alltid blir glad av glass, avslutar Felix Müntzing.

De nya pinnglassarna innehåller 185 kalorier per glass och är fria från tillsatt socker, gluten och palmolja. Rekommenderat pris är 29 kr.

Text: GUNILLA PIHLBLAD

Foton: Nick’s och Triumf Glass

 


Convenience Stores Sweden

08 - 505 970 30Kontakt

    Pressrum    |    Nyhetsarkiv    |   Rapporter och länkar |  Convenience Stores Index 

c/o Företagarna | 106 67 Stockholm  |  Besöksadress: Rådmansgatan 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.