Skip to main content

DJ-stjärnan Tungevaag inleder samarbete med ZONE X

 

img 6283

Bild: Sekvens från aktuell musikvideo.

 

Norska dj:n Tungevaag, med över fyra miljarder strömningar, inleder nytt samarbete med ZONE X. Företaget bakom ZONE X är Skruf Snus AB som med nya samarbetet vill fokusera på att ge tillbaka till sina användare,  både genom nyproducerad musik som släppts på streamingtjänster, och att under våren ta ut musiken till den svenska publiken via exklusiva spelningar. Tungevaag har nyligen släppt nya singeln ”In My Zone”, en specialskriven kampanjlåt som kännetecknas av Tungevaags bombastiska festival-sound.

- Det kändes helt naturligt att inte bara ta fram en kortare ljudsnutt utan att faktiskt lansera en hel låt. En låt som är tänkt att symbolisera en känsla som vi vet att många i vår kundgrupp har kring livet. En låt för livsnjutare helt enkelt, säger Camilla Lockwed, marknadschef på Skruf.

Samarbetet med världsstjärnan blir ett helt nytt sätt för ZONE X att arbeta. Att företag och artister krokar arm har blivit allt vanligare, inte minst under pandemin där musiklandskapet förändrats och intäkterna minskat. Möjligheter har öppnats upp för nya kreativa samarbetsformer som gynnar både varumärken, artister och fans.

- Vi ville hitta en artist/låt och musikvideo med extremt mycket driv och energi, något som passar ihop med vår produkt och den målgrupp vi vänder oss till. Vi hoppas mycket på samarbetet med Martin Tungevaag och vi är övertygade om att våra kunder kommer gilla resultatet av samarbetet lika mycket som vi, säger Camilla Lockwed.

Gemensamt för användarna av Zone X är en stark koppling till musikvärlden. Tungevaag fick sitt stora genombrott med hiten ”Wicked Wonderland” och har sedan radat upp dancehits runt om i världen, platinasäljande succélåtar som ”Samsara”, ”All For Love” och ”Play”.

Den 28 januari gick startskottet för kampanjen med en specialskriven låt från dj-stjärnan. Låten ”In My Zone” finns tillgänglig på Spotify. Spana in den Mad Max-inspirerade musikvideon i länken nedan, inspelad i Nevadaöknen utanför Los Angeles. Bakom kampanjen står reklambyrån Berntzon:Bylund.

https://m.youtube.com/watch?v=YsFr4-bheaU&feature=youtu.be